שוחרי צדק בשירות הדרת נשים
הרלטיביזם המוסרי מוביל לתפישה כאילו "מוסרי" לקפח נשים באזור אחד גם כשאסור לקפח נשים באזור אחר. תפישה זו פסולה ומסוכנת לדמוקרטיה ופוגעת בעקרון השוויון
צדק ירון לונדון כשכינה בשם ”רלטיביזם מוסרי“ את הצהרת השרה לבנת ואת תמיכת איש המכון לדמוקרטיה יאיר שלג בדבריה, לפיהם מותר להדיר נשים ולהושיבם באחורי האוטובוס ”בערים ובשכונות שלהם“. רלטיביזם מוסרי שולל קיום או יישום של ערכים אנושיים אוניברסליים ודוגל בעיקרון שה"צודק" בקהילה שבה אתם חיים איננו בהכרח כזה בקהילות אחרות. לפי השקפה זו, מותר להפר זכויות אדם של נשים באזורים שבהם שוביניסטים מזן דתי כלשהו מפלים נשים לרעה, מקפחים ומעליבים אותן - בתנאי שהדבר ייעשה בשטח שבו שולטים מנהיגי דת. לאיש אין עניין, לפי תפישה זו, להתערב למען הגנת זכויות הנשים.
כלומר: רלטיביסטים כשלג מוכנים שלא להגן על זכויות האדם של הנשים כדי לשמור על זכותו של כל מיעוט דתי או תרבותי לשעבדן, ליטול מהן זכות ההיבחרות לכנסת, לאלץ את כל הנשים בישראל להזדקק לבתי דין שבהן הן יכולות להיות שפוטות אך לא שופטות ובהן שרירים חוקי השריעה (ההלכה האיסלאמית) או הלכה יהודית מימי הביניים. בשם טענה דומה הוכרחו אמריקנים שחורים לשבת באחורי האוטובוס עד שתנועת המחאה הכריחה את ממשלת ארה"ב להגשים את העקרונות של חוקתה ולהחיל את זכויות האדם על כל תושביה - שחורים ולבנים.
עוד בערוץ הדעות :
האמת העירומה על הצניעות / עומר ברנע
המלך העירום יושב בבג"ץ / שאול רוזנפלד
הירשי אלי, פוליטיקאית הולנדית ליברלית ממוצא סומלי, הוקיעה את המפלגות הליברליות והסוציאליסטיות האירופיות שנהגו לפי עקרונות ה”רב-תרבותיות“ והרשו לאוכלוסיה המוסלמית באירופה להפלות, לפגוע פיזית ונפשית, ולקפח נשים וילדות שהוכרחו לעבור ניתוח וכריתה באברי המין שלהן. כל זאת בשם הדת וקדושת זכויות המיעוטים לנהוג כרצונם בנשים.
היא הציעה עיקרון פשוט לרב-תרבותיות: חופש לכול לנהוג לפי מנהגיהם ותרבותם, כל עוד הדבר אינו פוגע בזכויות הבלתי מעורערות של האדם כיחיד - ללא הבחנה במין, בגזע או בעם. זכויות אלה הן ”בלתי ניתנות לביטול“, משום שהן מתבססות על האמונה כי ”כל בני האדם נולדו שווים“, כפי שנאמר ביסודה של החוקה של ארה‘’ב, חוקתה של הדמוקרטיה החילונית הראשונה שבעקבותיה נולדו ההצהרות על זכויות האדם.
הרלטיביזם המוסרי מוביל לתפישה כאילו "מוסרי" לקפח נשים באזור אחד גם כשאסור לקפח נשים באזור אחר. תפישה זו פסולה ומסוכנת לדמוקרטיה ופוגעת בעקרון השוויון. היא מסוכנת בערעור שהיא מציבה על ערכים מוסריים וכללי צדק אוניברסליים. היא הרת אסון בנוגע לחייהן של ילדות ונשים בישראל שתיאלצנה להשלים עם היותן נחותות מגברים כל עוד נולדו למזלן הרע בקרבה של משפחה או חברה דתית שבשם אותו רלטיביזם מוסרי הצליחה להשתלט על שכונות וערים ומאיימת בהשתלטות על המדינה כולה, אותה מדינה חילונית המממנת את אלה המעניקים זכויות שוות רק לגברים דתיים.
פרופ' יעקב מלכין, עורך "יהדות חופשית", מחבר "יהדות ללא אל" (כתר) ו"במה מאמינים יהודים חופשיים" (ספריית פועלים).