שוברי קופות: השטן היכה בתדהמה את הוליווד
לזה אף אחד לא ציפה: רוח החג פגה וזימנה את רוח הרפאים בסרט האימה דל התקציב "The Devil Inside", שהכניס 33 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון והדיח את טום קרוז מהפסגה
החופשה הגדולה בארצות הברית מאחורינו, וכנראה שאחרי סנטה קלאוס וכל האווירה הטובה, נדרש אצל הצופים איזון מחודש בדמות מנה גדושה של רשע, ואולי גם קצת רענון אחרי כל הבלוקבאסטרים. זה מה שמביא סרט האימה החדש "The Devil Inside", שמצליח בלי שמות גדולים לפרוץ לראש טבלת שוברי הקופות עם 33 מיליון דולר - כך על פי הנתונים הראשוניים שהתקבלו מבתי הקולנוע בארצות הברית.
הסרט השלישי של וויליאם ברנט בל נעשה בתקציב נמוך ממיליון דולר, והביקורות קטלו אותו, אך הביצועים שלו בקופות הצביעו כבר ביום יציאתו לאקרנים על הכנסות עצומות (16.9 מיליון דולר ביום שישי). כמו כמעט כל סרטי האימה מהדור החדש, גם פה יש מצלמה מעורבת, כשהגיבורה הצעירה יוצאת לעשות סרט דוקומנטרי על אמה המאושפזת בבית חולים לחולי נפש בגלל רצח שביצעה באנשי כנסיה (שניסו להוציא את השד שנכנס בה). נדוש? אולי, אבל מכניס - ובניגוד לכל הציפיות.
הסרט (שהוגבל לצפיית מבוגרים), בו מככבות פרננדה אנדראדה וסוזן קווילי כאם ובתה, וגם סיימון קווטרמן, בוני מורגן ויונוט גרמה (אם השמות האלה אומרים משהו למישהו) הפתיע רבים בהוליווד, אבל ההכנסות מסוף השבוע הספיקו כדי להדיח את טום קרוז ו"משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים". להיט האקשן פינה את מקומו לשטן וירד למקום השני עם 20 מיליון דולר, כשאחריו "שרלוק הולמס: משחק הצללים" עם 13.8 מיליון דולר.
הרימייק המדובר של "נערה עם קעקוע דרקון" של דיוויד פינצ'ר שומר על יציבות במקום הרביעי, וגם על הכבוד עם 11.2 מיליון דולר. אחריו ממשיכים הצ'יפמאנקס עם הפתעה משלהם בסרט האנימציה המצליח "Alvin and the Chipmunks: Chipwrecked", שצבר עוד 10.5 מיליון למאזנו.
מי שלא כל כך מצליח לדהור קדימה בכוח הוא "סוס מלחמה" המדובר של סטיבן שפילברג, שגרף השבוע 8.7 מיליון דולר ומתחיל להאט במקום השישי. גם כל החיות האחרות שבקומדיה "We Bought a Zoo" (עם מאט דיימון וסקרלט ג'והנסון) לא ממש מספקות את הסחורה עם עוד שבוע חלש מהציפיות ואיתו הכנסות של 8.5 מיליון דולר.
את העשירייה הראשונה חותמים סרט נוסף של שפילברג, "הרפתקאות טין טין", שצבר השבוע 7.2 מיליון דולר במקום השמיני; "סילבסטר בניו יורק" עתיר הכוכבים שאיכשהו נשאר בתודעת הצופים גם אחרי ה-1 בינואר עם 3.3 מיליון דולר במקום התשיעי; ו"שעת אופל" - שיתוף הפעולה האמריקני-רוסי שסוגר את העשירייה עם 2.9 מיליון דולר.