שתף קטע נבחר

 

נכה: "נהג אוטובוס צרח וביקש שאעבור לאחור"

י', סטודנטית בת 23 הנעזרת בקביים, טוענת כי התבקשה על ידי הנהג לקום מהמושב הייעודי לנכים. "הוא צרח עליי שלא מעניין אותו שאני נכה", אמרה, "אנשים עמדו שם מזועזעים". חברת "קווים": היא הסיחה את דעתו

נסיעה באוטובוס, חוויה מורכבת עבור נכים, אך כזו שמתקיימת מדי יום ביומו, הפכה עבור י', סטודנטית נכה הנעזרת בקביים, לסיוט. לדבריה, נהג האוטובוס עליו עלתה בתל אביב ביקש ממנה לקום מהמושב המיועד לנכים משום ש"הפריעה" לו. "הוא צרח עליי שלא מעניין אותו שאני נכה", סיפרה אתמול (ג') ל-ynet.

 

עוד בערוץ החדשות :

 

לפני שנתיים התהפכו חייה של י' בת ה-23, כאשר נפצעה במסע במהלך שירותה כפרמדיקית קרבית בצה"ל. מאז, היא מסתייעת בקביים כדי להתנייד ממקום למקום. "אנשים לא מודעים כמה החיים קשים כשמוגבלים", אמרה הסטודנטית לרפואה מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. "אנשים שנולדים עם מוגבלות לא שמים לב שהיחס אליהם שונה. אבל אני יכולה לראות את ההבדל".

 

י' סמוך לתחנת אוטובוס. "הנהג צרח" ()
י' סמוך לתחנת אוטובוס. "הנהג צרח"
 

לפני כשבוע, עלתה על אוטובוס בקו 35 של חברת "קווים" מתל אביב לאור יהודה. "יש לי רב-קו שמקנה הנחה לסטודנטים", סיפרה, "אבל כשבאתי להעביר אותו, הנהג אמר שאצלו אין דברים כאלה. אני משתמשת בכרטיס הזה הרבה מאוד, אבל לא רציתי להתווכח אז שילמתי והתיישבתי בכיסא הראשון המיועד לאנשים עם מוגבלויות".

 

למרבה הפתעתה, ביקש ממנה הנהג לקום ולעבור למקום אחר. "הוא צרח: 'אני לא רוצה שתשבי שם, ולא מעניין אותי שאת עם קביים', הוא צעק עליי שאלך אחורה. אמרתי לו שאני לא מתכוונת ללכת אחורה ושזה מקום ששמור לאנשים עם מוגבלויות. ואז, בצורה הכי מזלזלת שיש, הוא צרח עליי שלא מעניין אותו שאני נכה ושאעבור אחורה".

 

חברת "קווים" טוענת כי הנהג ביקש ממנה לפנות את מקומה ולעבור אחורה מפני שהפריעה לו והסיחה את דעתו מהדרך, אך י' הדגישה כי "כולם שמעו אותו. אי אפשר היה להתעלם מזה. אנשים עמדו שם מזועזעים. אחת הנוסעות באה ואמרה לי שהיא מתנצלת בשמו וניסתה לעזור לי להבין באיזו תחנה לרדת".

 

י' עמדה על זכותה לשבת במושב הראשון ובסופו של דבר לא עברה. "לא הייתי מודעת לכך שיש דברים כאלה. אחרי שנפצעתי, פתאום חוויתי את זה על בשרי. יש אנשים שחיים ככה כל הזמן".

 

לאחר המקרה, פנתה הסטודנטית לחברת "קווים" והתלוננה על התנהגותו הפוגענית של הנהג. "אמרו לי שתוך שבועיים יחזרו אליי, אך עוד לא חזרו אליי. אמרתי לנציגת שירות הלקוחות שזה נושא שמאוד הפריע לי ואשמח לתשובה מהירה. הדברים האלה חוזרים ונשנים. החברה לא נגישה פיזית לנכים וגם לא נגישה בהתנהגות שלה. זה פשוט לא נעים".

 

מחברת "קווים" נמסר כי "מבירור שערכה קווים בעקבות תלונת הנוסעת שהתקבלה במוקד שירות הלקוחות של החברה,

עולה כי במקרה דנן נאלץ הנהג לבקש מהנוסעת לעבור למושב אחר לאחר שהדין ודברים ביניהם לא פסק עד כדי הפרעה והסחת דעת הנהג מן הדרך. באשר למחיר הנסיעה, עולה כי הנוסעת אכן הייתה זכאית להנחה במחיר הנסיעה, ולפיכך תזכה 'קווים' את הנוסעת בדמי הנסיעה העודפים שנגבו ממנה".

 

י' אמרה בתגובה כי "תגובתם מכעיסה ומרתיחה. לא הגבתי לדברים שלו. הייתי בטוחה שהם יתנצלו ושהוא יצטער. זה כל מה שרציתי".


פורסם לראשונה 10/01/2012 23:36

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה. "כולם שמעו את הנהג"
מומלצים