שתף קטע נבחר
 

הונדה NSX - מכונת העל חוזרת, בירוק

יצרנית הרכב היפנית חשפה בתערוכת דטרויט מחליפה אפשרית ל-NSX האקזוטית. כמובן, עם הנעה היברידית נקיה יותר, והעברת כח המנוע לכל הגלגלים. ויש גם הופעת אורח של המכונית הקלאסית, בשני קטעים בלתי נשכחים

תחיית האייקון. הונדה חשפה בתערוכת דטרויט את אחת ממכוניות העל המדוברת ביותר בשנים האחרונות, ה-NSX החדשה. נכון, כרגע היא עדיין רק מכונית תצוגה, וחשיפתה בדטרויט נערכה תחת מותג "אקורה" האמריקאי, אך אין לטעות: בהונדה מבטיחים כי בשלוש השנים הקרובות היא תהפוך לדבר האמיתי - יורשת לכל דבר ועניין של ה-NSX המיתולוגית, אחת ממכוניות העל הנחשקות ביותר בשנות ה-90.

 

  • הונדה מציגה: החשמליות של העתיד

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

מאז הופסק ייצורה של ה-NSX באמצע העשור הקודם, פורסמו אינספור השערות והדלפות בנוגע למחליפתה. לפי אחת הפופולאריות שבהן, המחליפה אמורה הייתה לקבל מנוע V10 אימתני. אלא שהמכונית שנחשפה בדטרויט הולכת בכיוון אחר לגמרי, אם כי צפוי למדי. במקום V10, ה-NSX מציעה הנעה היברידית: V6 מרכזי ובעל הזרקה ישירה, שמניע את הגלגלים האחוריים, ושני מנועים חשמליים שמניעים את הגלגלים הקדמיים.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

התוצאה היא הנעה כפולה - מה שוודאי יראה לטהרנים כחילול הקודש, שכן ה-NSX המקורית הייתה בעלת הנעה אחורית. אלא שבהונדה טוענים כי ההנעה הכפולה שלה אינה ככל האחרות. שני המנועים החשמליים שמניעים את הגלגלים הקדמיים, מאפשרים חלוקה מדויקת של הכוח. התוצאה, לדברי היצרנית, היא "התנהגות שאינה ברת השוואה להנעות כפולות קודמות".

 

 

למרבה הצער, הונדה אינה מפרסמת פרטים נוספים אודות ה-NSX, למעט עובדת היותה מצוידת בתיבה כפולת-מצמדים. עניין נוסף שזוכה לאזכור הוא שימוש בחומרים קלים, שאמור להפוך את מכונית העל העתידית לקלה במיוחד. בעניין זה, ראוי להזכיר כי גם ה-NSX המקורית הייתה קלה: פחות מ-1.4 טון. אלא שבאותה עת, הושג החיסכון במשקל באמצעות שימוש נרחב באלומיניום.

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

נשיא הונדה, טאקאנובו איטו, שהשתתף כמהנדס בפיתוח ה-NSX הראשונה, מפליג בשבחיה של מחליפתה. "מערכת ההנעה הכפולה-היברידית שלה תיצור סינרגיה בין אדם ומכונה", הוא מבטיח. בעניין הבחירה בשילוב של מנוע בנזין ומנועים חשמליים, מבהיר איטו כי "בעידן חדש זה, גם כאשר אנחנו מתמקדים בהנאה מנהיגה ב-NSX, אני חושב שמכונית-על צריכה לגלות אחריות סביבתית".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשיא הונדה: "סינרגיה בין אדם ומכונה"
צילום: AFP
ה-NSX הבאה: היברידית, במקום V10
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים