שתף קטע נבחר
 

עיוות בטיפול: הרכבת יקרה משמעותית מאוטובוס

צוות משותף לרכבת ולממשלה יפעל לביטול הפערים במחירי הנסיעה ברכבת מול אוטובוס. הפערים עומדים כיום לעיתים על מאות אחוזים, למשל בנסיעה בין תל אביב לראשון לציון

למה הרכבת יקרה יותר? רכבת ישראל, בשיתוף עם משרד התחבורה והאוצר, מקימים צוות משותף אשר יבחן את כל תעריפי הרכבת. זאת כדי לאתר קווים בהם קיים פער משמעותי במחירי הנסיעה לעומת אלה הנדרשים באוטובוס. המטרה: תיקון עיוותים בקווים שונים, והפיכתה של הרכבת לאטרקטיבית יותר עבור הנוסע.

 

עוד כתבות ב-ynet רכב:

 

כרטיס רכבת - יקר מדי ()
כרטיס רכבת - יקר מדי

 

  • ראשל"צ לת"א: הרכבת יקרה פי 2.5 מאוטובוס

 

אחת הדוגמאות הבולטות לעיוות כזה ניתן למצוא בקו הרכבת בין תל אביב לראשון לציון. מחיר הנסיעה ברכבת ישראל עומד בקו זה על 15 שקלים, בעוד מחיר הנסיעה באוטובוס מראשון לציון לתל אביב (עד האוניברסיטה) עומד על 6.60 שקלים בלבד - פער של יותר מכפליים. למעשה, הפער גדול עוד יותר שכן כדי להגיע לתחנה יש צורך להשתמש בשירותי אוטובוס, וכך גם בתחנת היעד. שימוש בתחבורה נוספת ומשלימה רכבת, הופכת את הנסיעה ליקרה ב-6.60 שקלים נוספים, או אף 13.20 שקלים אם הנוסע זקוק לשני אוטובוסים בפרק זמן של יותר משעה וחצי. פערים דומים ניתן למצוא גם בחלק מהקווים באזור חיפה.

 

מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, אמר כי בכוונת הצוות לבחון את התעריפים כך שמחיר הנסיעה ברכבת יכלול את מחיר הנסיעה באוטובוס עד תחנת הרכבת. "מחיר הנסיעה ברכבת (כולל הנסיעה באוטובוס לתחנת הרכבת) יהיה יקר יותר מאשר נסיעה באוטובוס לאותם יעדים, אבל הכוונה היא ליצור פער מחירים סביר בין שני אמצעית התחבורה הללו", כך אמר.

 

ברכבת מעריכים גם כי גידול צפוי של כ-20 אלף מושבים ב-2012 - כיום מציעה הרכבת כ-35 אלף מושבים - עם הכנסת קרונות וקטרים חדשים לשרות, יחד עם שדרוג קווים קיימים ופתיחת חדשים, מחייבים את הרכבת לשפר את כושר התחרות. זאת כדי להגיע ליעד של 70 מיליון נוסעים תוך חמש שנים.

 

לפניכם השוואה בין תעריפי נסיעה ברכבת לתעריפי אוטובוס באותם קווים (כרטיס בודד). נתונים אלה לא כוללים נסיעות בקווי-הזנה לתחנות הרכבת, ו-או האוטובוס מהם יוצאים הקווים:

 


מחיר נסיעה ברכבת מול אוטובוס

מחיר נסיעה ברכבת מול אוטובוס
מוצא-יעד באוטובוס ברכבת פער
ת"א-חולון 6.60 9.00 36.4%
ת"א-מודיעין 12.50 16.00 28%
אשקלון-ת"א 18.00 25.50 41.7%
פ"ת-ת"א 6.60 12.50 89.4%
בית שמש-ת"א 18.00 21.50 19.4%
הרצליה-ת"א 10.40 9.00 13.5%-
ת"א-הוד השרון 10.40 15.50 49%
ת"א-כפר סבא 10.40 15.50 49%
רשל"צ-ת"א 6.60 15.00 127.3%
נהריה-ת"א 37.50 44.50 18.7%
חיפה-ת"א 24.00 30.50 27.1%
ת"א-ב"ש 17.00 30.00 76.5%
רחובות-ת"א 14.00 15.50 10.7%
ת"א-נתניה (אגד) 18.00 15.50 17.5%-
ת"א-נתניה (נתיב) 10.00 15.50 55%
ת"א-קרית חייים 29.50 39.00 32.5%

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרכבת יקרה בהרבה - מדוע?
צילום: יואב מלכה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים