שתף קטע נבחר
 

ברית חדשה: פיאט תחבור לפיז'ו-סיטרואן?

על-רקע חולשת השוק באירופה, נשמעות הערכות כי יצרניות הרכב מחפשות שותפויות אסטרטגיות חדשות. התבטאויות של בכירים בפיז'ו-סיטרואן ופיאט מבהירות כי כל האופציות פתוחות

"אנחנו לא פוסלים את האפשרות להאיץ את מה שאנחנו עושים, באמצעות ברית גדולה יותר". כך אומר בכיר בקבוצת פיז'ו-סיטרואן, על-רקע הערכות כי היצרנית הצרפתית עשויה לחבור לאחת מיריבותיה האירופיות, במטרה להתמודד עם קשיים בתעשיית הרכב. אחת היצרניות ששמה מוזכר כבת-ברית אפשרית לפיז'ו-סיטרואן היא פיאט האיטלקית, שמתמודדת עם בעיות דומות בשוק הרכב האירופי.

 

ההערכות כי שתי היצרניות עשויות לשתף פעולה זכו לחיזוק בשבוע שעבר, לאחר שמנכ"ל היצרנית האיטלקית, סרג'יו מרקיונה, אמר לפייננשל-טיימס כי היצרניות האירופיות חייבות לשתף פעולה, על-מנת להתמודד עם נפחי ייצור עודפים ותנאי שוק בעייתיים באירופה.

 

אלא שבתעשיית הרכב יש מי שסבורים כי ברית בין יצרניות אירופיות לא תתרום דבר לחברות השותפות בה. "אנחנו תוהים מה יהיו התועלות של ברית עם פיז'ו-סיטרואן", אומר אנליסט בקרדיט סוויס. "(הרי) שני הצדדים יתמודדו עם אותן בעיות, והחיבור ביניהם לא יתרום דבר לפתרונן".

 

גם הבכיר בפיז'ו-סיטרואן הבהיר כי שיתוף הפעולה האפשרי "חייב לעמוד בכמה תנאים - הוא חייב להתאים לאסטרטגיה שלנו... והוא חייב להביא לסינרגיה אמיתית". לדבריו, בכל שיתוף פעולה עתידי, היצרנית הצרפתית "חייבת להישאר עצמאית".

 

פיז'ו-סיטרואן, יצרנית הרכב השנייה בגודלה באירופה, מכרה בשנה שעברה כ-3.5 מיליון כלי רכב - ירידה של 1.5% לעומת 2010. ביצרנית מעריכים כי שוק הרכב האירופי יתכווץ ב-3% בשנה הקרובה, אך שווקים מתפתחים - כמו סין, הודו ורוסיה - יצמחו בשיעור של 5% עד 10%.

 

ראוי לזכור כי בסוף העשור הקודם, בחנה פיז'ו-סיטרואן עסקה לרכישת הבעלות במיצובישי היפנית. על-פי דיווחים בכלי התקשורת, הצרפתים רצו לרכוש כ-30% עד 50% מהיצרנית היפנית, בתמורה לסכום של כ-3.4 מיליארד דולר. ב-2010 דווח כי השלמת העסקה נכשלה, לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות.

 

עם זאת, בין פיז'ו-סיטרואן ומיצובישי מתקיים שיתוף פעולה נרחב בפיתוח כלי רכב, שהניב מכונית חשמלית (i-MiEV של מיצובישי, עליה מבוססות פיז'ו iOn וסיטרואן C-Zero), ורכב פנאי (מיצובישי אאוטלנדר, ששימש בסיס לפיז'ו 4007 וסיטרואן C-Crosser).

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה: חייבים לשתף פעולה
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים