ב.מ.וו מבטיחה: הרבה יותר M
בעוד כחודשיים תחשוף היצרנית שלל גרסאות ספורטיביות חדשות, שירחיבו משמעותית את היצע חטיבת הביצועים שלה. לראשונה, יוצעו גרסאות M עם מנועי דיזל והנעה כפולה
M לכל פועל. חטיבת הביצועים של ב.מ.וו תרחיב משמעותית את היצע המכוניות שלה, כבר במהלך השנה הקרובה. כך הודיעה היצרנית בסוף השבוע האחרון. סדרת הדגמים החדשה תשווק בנפרד מדגמי ה-M "האמיתיים", תחת השם "מכוניות הביצועים של M" (באנגלית: M Performance Automobiles).
ההיצע המורחב יכלול - לראשונה בתולדות חטיבת M - מכוניות המצוידות במנועי דיזל, וכן כאלה שיציעו הנעה כפולה. בכך תשבור חטיבת הביצועים של ב.מ.וו טאבו בלתי-רשמי אך מאוד מחייב, לפיו מכוניות הספורט שלה מצוידות במנועי בנזין והנעה אחורית בלבד.
ההיצע המורחב יוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה הקרובה בחודש מרץ, והוא אמור לגשר על הפער הקיים בין הסדרות הרגילות של ב.מ.וו והגרסאות הספורטיביות של חטיבת M. כדוגמה לגרסאות המתוכננות, מזכירים ביצרנית את ה-M535i, שהוצגה ב-1980 ולמעשה בישרה את בוא ה-M5 כחמש שנים לאחר מכן.
"אנחנו מכוונים את המאמצים שלנו ללקוחות שמחפשים יותר רגש ויותר ביצועים, אבל לא רוצים לוותר על השימושיות היום-יומית של המכוניות שלהם", מסביר ראש חטיבת M, פרידריך ניצ'קה. לדבריו, גרסאות ה-M המתוכננות "ימשיכו את המסורת" של ה-M535i - אם כי סביר להניח כי המהנדסים שעמדו מאחורי אותה מכונית, היו נחרדים לגלות שכמה מממשיכות המסורת יצוידו במנועי דיזל או הנעה כפולה.
בשנה קרובה צפויה חטיבת הביצועים של ב.מ.וו להציג את ה-M6 החדשה, וב-2013 תוצג כנראה M3 חדשה - שתצויד לראשונה במנוע טורבו-בנזין בעל שישה צילינדרים. ב-2011 השיקה היצרנית את סדרה 1 M-קופה, ואת ה-M5 החדשה, המצוידת לראשונה בתולדותיה במנוע בעל מגדש טורבו (או ליתר דיוק - שני מגדשים).
ב.מ.וו סדרה 1 M-קופה