שתף קטע נבחר
 

אודי A6 אולרוד חוזרת לשטח

אודי מציגה גרסת "כאילו-שטח" חדשה ל-A6, שתהיה קלה וחזקה מבעבר, ותצרוך פחות דלק. באירופה היא תוצע עם מנוע בנזין ושלוש גרסאות דיזל, ועדיין לא ידוע אם תשווק גם בישראל

אודי A6 אולרוד, גרסת ה"שטח" של מכונית הסאלון הגרמנית, תשווק מהאביב הקרוב בדור שלישי ומשופר. המכונית, שאמורה להציע בעיקר יכולת שבילים קלה, תמשיך להצטייד בהנעה כפולה ובאיפור שטח שכולל חצאיות פלסטיק לכל אורך המרכב. מלפנים יש סבכה גדולה, והפגושים בעיצוב המדמה מיגון גחון.

 

 

 

גרסת האולרוד של ה-A6 שווקה בראשית שנות ה-2000 בישראל, אך עוד טרם החלפתה בדור השני בשנת 2006, הופסק שיווקה אצלנו. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, נמסר ל-ynet כי שיווק הדור החדש בישראל נבחן כעת, אך עדיין לא התקבלה החלטה בנושא.

 

הדור השלישי של האולרוד קל בכ-70 ק"ג מקודמו, בין היתר תודות לשימוש נרחב באלומיניום (20% מהמרכב). הפחתת המשקל ולשימוש במנועים משופרים, תורמים לשיפור בתצרוכת הדלק, שלדברי אודי תהיה נמוכה ב-20% מאשר בדור היוצא. על-פי נתוני היצרנית, צריכת הדלק של גרסת הבנזין תהיה כ-11.2 ק"מ לליטר בממוצע.

 

 

גרסת הבנזין תציע את מנוע ה-3.0 ליטר (מגדש-על) שמוצע גם ב-A6 הרגילה. יחידת הכוח הזו מספקת 310 כ"ס ו-44.8 קג"מ, ומאיצה את האולרוד מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות בלבד. זאת, בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד והנעה כפולה.

 

גרסת הבנזין היחידה, שמיועדת בעיקר לאמריקה, תלווה באירופה על-ידי מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר. כאן יהיו שלושה הספקים: 204 ו-245 כ"ס בדגמי טורבו בודד, ו-313 כ"ס עם מנוע טווין-טורבו. זה האחרון יהיה החזק בהיצע, וה-A6 אולרוד תאיץ בעזרתו מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות בלבד. מנוע זה משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

 

 

מלבד איפור השטח, האולרוד יציע גם הגבהת גחון של שישה ס"מ בהשוואה לסטיישן רגילה. בנוסף לכך, ניתן יהיה להגביה את המרכב ב-3.5 ס"מ נוספים באמצעות כיול מתלי האוויר, ובס"מ נוסף במצב זחילה. למרות זאת, האולרוד תישאר בעיקר מכונית לשבילים כבושים, ואינה מיועדת לשטח טכני. מחיר הדגם החדש יחל בגרמניה מ-54,600 יורו (כ-266,000 שקל).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי A6 אולרוד: מבפנים
והנה היא מהצד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים