קניות חכמות ברשת: הדור הבא הגיע
בישראל התופעה הולכת ומתרחבת ואתרי הקניות המקוונים של הרשתות הגדולות עולים בזה אחר זה. לרגל השקת ynet-market, בדקנו לאן השוק הולך
השעה שמונה בערב. אתה נכנס הביתה אחרי יום ארוך בעבודה, הכלב מסתכל עליך במבט שאומר: "אני מבין אותך - גם עליי עבר יום ארוך, אתה כבר תבין, כשתיכנס לסלון". יום נוסף של 12 שעות במשרד נגמר.
לפתע נשמעת דפיקה בדלת: "אדוני, מערכת הבית החכם הזמינה ותיאמה את המשלוח עם הגעתך, כי גם היא יודעת שאחרי שאתה מתיישב - אתה כבר לא תקום...", אמר השליח וחייך.
פנטזיה רחוקה? לא ממש
מושג "הבית החכם" קיים בשוק כבר מספר שנים, וכמו כל טכנולוגיה מתפתחת, יוזל ובסוף יהפך לסטנדרט. כחלק ממנו, בשנים האחרונות צובר תאוצה גם טרנד הקניות באינטרנט. לא, לא מדובר רק ברכישות של טלוויזיה או כרטיסים לסרט, אלא גם ברכישות אונליין של מוצרי בסיס כמו אוכל, שתייה וחומרי ניקוי. אין ספק - הסופר הווירטואלי הולך ומתפתח.
את הניצנים הראשונים ראינו כבר לפני מספר שנים, כשעוד ביטלו את הטרנד החדש כלאחר יד במשפטים כמו "אני חייב להרגיש את העגבניה" או "למה שאשלם יותר על אותו קוטג'. אף אחד לא צפה שהתופעה בעולם תלך ותגבר.
גם בישראל התופעה הולכת ומתרחבת ואתרי הקניות המקוונים של הרשתות הגדולות (שופרסל, מגה, רמי לוי שעדיין נמצא בשלב הפיילוט ועוד..) עולים בזה אחר זה. ועכשיו, לתחום נכנס שחקן חדש: אתר השוואת המחירים זאפ, בשיתוף ynet, משיקים את המרקט – אתר השוואת מחירים אשר משווה בין מחירי האונליין של הסופרים השונים.
ומה עם ההאקר הסעודי, לא מפחיד?
"אותנו זה לא מפחיד", מסביר מנהל תחום הפיתוח בשיווק השקמה-רמי לוי. "אנחנו משתמשים ב'פיירוול' ייעודי (תוכנת הגנה), מה גם שאת מספרי כרטיסי האשראי אנחנו בכלל לא שומרים במערכות שלנו, וכך נשמר בטחון הלקוחות". בכל מקרה וכהערה נכונה לכל רכישה באינטרנט – תמיד חפשו את "המנעול" בדפדפן בו אתם מזינים את פרטיכם, זה הוא פרוטוקול אבטחה שאמור להגן על המשתמש יותר. חשוב לציין כי כמו שכל פרצה קוראת לגנב ועוד לא נולדה הכספת שלא ניתן לפרוץ אליה.
אז למה אנשים לא משתמשים בזה יותר?
כי לפעמים אנחנו באמת רוצים "להרגיש את העגבניה"; כי רכישה בסופר היא סוג של חוויה (בעיקר למשפחה); כי ישנם עדיין מחירים זולים יותר שאינם מגיעים אל אתרי הסופרים; כי אנחנו בוחרים בעצמנו באלטרנטיבות ("נגמר לנו, מה תרצה במקום?") וכי לא צריך לדאוג לאבטחת הפרטים האישיים.
ולמה זה כן כדאי?
כי זמן זה כסף; כי לחכות שעה בתור לבשר ועוד חצי שעה בתור לשלם בימי חמישי בערב יכול לשגע פיל; כי לא באמת משנה לנו להרגיש את הקוטג' כשאנחנו קונים אותו; כי זה מגיע עד הדלת (ואם נותנים טיפ זה אפילו מגיע עד השולחן); כי אין כספת שלא פרצו ולכן הפחד אמיתי אך חסר תכלית; כי עד היום קיבלנו כעובדה מוגמרת את המחיר שהוגש לנו בסופר, ומעכשיו אפשר לתכנן את הסל מראש ולשלוט בצורה מלאה ברשימת הקניות שלכם.
הכותב הוא שותף ומנכ"ל Acovado המתמחה בייעוץ בתחום האופטימזיציה והניתוח של בסיסי נתונים