שתף קטע נבחר
 

למה הרכבת מאחרת בגשם? כי הראות לקויה

ומדוע הכרוז בתחנה אינו מיידע שמגיע לנוסע כרטיס פיצוי על איחור? תשובת הרכבת: נוהל הפיצוי מפורסם באתר הרכבת. המשנה למנכ"ל רכבת ישראל, ירון רביד, התארח בפורום חי ב-ynet, וענה לשאלות הגולשים. חלק מהתשובות מוכרות, אחרות יצליחו להפתיע אתכם

ירון רביד, המשנה למנכ"ל רכבת ישראל, השיב היום (ה') לשאלות גולשי ynet. מרבית הטענות מוכרות לכם, אך חלק מהתשובות עשוי להפתיע. קיבצנו עבורכם את הבולטות שבשאלות והתשובות. ואף מילה - הפעם - על החיילים.

 

  • כל התשובות לכל השאלות ששאלתם

 

ולמה לא כל הקרונות עם שתי קומות? שאלה אחת שלא נשאל המשנה למנכ"ל הרכבת (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
ולמה לא כל הקרונות עם שתי קומות? שאלה אחת שלא נשאל המשנה למנכ"ל הרכבת(צילום: עופר עמרם)

 

מה קורה עם ביטולי רכבות? שלוש פעמים בשבוע, בימים קבועים ממש, הרכבת לאזור מגורי "מאחרת" בחצי שעה (זמן משוער כמובן), ולמעשה מגיעה בזמן של הרכבת שלאחריה, איחור כידוע מזכה בפיצוי של כרטיס אחד, וביטול מזכה בשני כרטיסים. אבל אם הרכבת רק אחרה, מדוע לא מגיעות שתי רכבות ביחד? האם זה לא בגלל שאחת מהן בוטלה?

 

תשובה: פיצוי בגין איחור ניתן רק במקרה של איחור רכבת מעל ל-30 דקות (כרטיס אחד), ומעל לשעה (2 כרטיסים). במקרה של ביטול רכבת לא ניתן פיצוי, אולם ניתן לקבל החזר כספי בגין הכרטיס שלא נוצל. חשוב להדגיש כי ביטול רכבת נובע לרוב עקב תקלות טכניות במערך.

---------

למה כל כך הרבה תקלות? מה קורה כאשר הרכבת לא מגיעה בשעה המיועדת עקב תקלה טכנית - וזה קורה לפחות פעם בשבוע - והרכבת הבאה פשוט מלאה ואין מקום לעלות? אם כבר כן הצלחת להדחס לתוך הקרון, המצב פשוט בלתי נסבל, בלי אפשרות לזוז ובלי אוויר. מה קורה בחו"ל, למה הם מצליחים ואנחנו לא?

 

תשובה: רכבת ישראל מפתחת את רשת המסילות ובימים אלו קולטת מאות רכבות חדשות, שצפויות להכפיל את כמות המושבים ולתת מענה מיטבי לביקושי הנסיעה ברכבת.

--------- 

מחיר כרטיס ורמת שירות: מדוע כרטיס לרכבת עולה יותר מאשר אוטובוס, כאשר היא אינה עומדת בזמנים (הנתון המופיע באתר הרכבת שקרי!), לעיתים קרובות היא צפופה יותר מאוטובוס והשירותים ברכבת נראים כאילו נלקחו מהתחנה המרכזית.

 

תשובה: רכבת ישראל היא חברה ממשלתית ומחירי הנסיעה נקבעים על-ידי משרדי האוצר והתחבורה. באשר לרמת השירות: עד סוף השנה צפוי שיפור משמעותי בשירות לאחר שנקלוט כמות גדולה של רכבות חדשות.

---------

למה יש איחורים בגשם: למה הרכבת תמיד מאחרת כשיורד גשם? יש פקקים, קר לנהג, זה כמו בקטנוע?

 

תשובה: בימים גשומים במיוחד ייתכנו עיכובים בלוח הזמנים של הרכבות, העלולים לנבוע מהאטת מהירות הרכבות בשל שדה ראיה לקוי, מפגעים סביבתיים על המסילות ועיכוב בתנועת הנוסעים בתחנות.

--------- 

מדוע הכרוז אינו מעדכן? הכרוז בתחנות הרכבת הרי מודיע "בשם רכבת ישראל אנו מתנצלים על העיכוב..." וכו'. מדוע אינו מוסיף ומעדכן את הנוסעים שכך שמגיע להם כרטיס נוסף או שני כרטיסי פיצוי?

 

תשובה: נוהל הפיצוי מפורסם באתר הרכבת ובמתחמי התחנות. רכבת ישראל מזמינה כל אזרח הזכאי לפיצוי לגשת ולקבלו בהתאם לנהלים.

---------

צפוף ברחובות: מידי יום באופן קבוע נוצר "צוואר בקבוק" בתחנת הרכבת רחובות, כאשר הנוסעים ברציפים 2 ו-3 נדחקים למדרגות ונאלצים להמתין זמן ממושך. מדוע לא להוסיף למעבר התת-קרקעי גם מעבר עילי (גשר), בדומה לתחנת לוד?

 

תשובה: המעבר התת-קרקעי נבנה בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים ונמצא כי הינו עומד בדרישות העומסים וכמויות הנוסעים.

---------

ומה עם הסטודנטים: מדוע אין הנחה לסטודנטים גם ברכישת חופשי חודשי?

 

תשובה: בחודשיים האחרונים קיבלו הסטודנטים הנחות גדולות לרכישת כרטיס בודד, כרטיסייה וכרטיסי הלוך ושוב. כרטיס חופשי חודשי מגלם הנחה גדולה ביותר - נסיעה חופשית, ללא הגבלה בין שני יעדים, במחיר של 23 נסיעות.

---------

למה אין תחנה בשפירים? מדוע בכניסה לנתיב המהיר לתל אביב, במקום שבו מאות אנשים עוצרים ויוצאים בחניון "חנה וסע", עם מסילה ורכבות נוסעים בסמוך, לא ממוקמת תחנת רכבת?

 

תשובה: רכבת ישראל בוחנת תדיר ביקושים לתנועת נוסעים, בין השאר נבחן הרעיון של תחנת שפירים.

---------

צחנה נוראית בתחנת חדרה: מדוע נוסעים ותושבי חדרה שמתגוררים בסמוך לתחנת הרכבת, צריכים לסבול מצחנה נוראית שקיימת בתחנה. קרונות לפינוי זבל רטוב ממתינות שם מ-06.00 עד לפחות 17.00. בנוסף, בצמוד לרציף 1 יש תעלת ביוב פתוחה ואף אחד לא דואג לתקנה.

 

תשובה: מדובר בבעיה מוכרת שנמצאת בטיפול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ומה עם החיילים? יש תשובה
צילום: שרון שלמון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים