שתף קטע נבחר

שברולט שוברת שיאים, GM מתאוששת

מותג הרכב האמריקאי ממשיך להתאושש בעזרת תמיכה קוריאנית, ואילו החברה האם משיבה לעצמה את המעמד הבכיר בתעשיית הרכב. בארץ זו קרוז טורבו, בעולם זה הרבה יותר מכך

לפני כשבועיים השיקה יבואנית שברולט בישראל, חברת UMI, את הקרוז המשפחתית בגרסה נמרצת יותר. עם מנוע 1.4 ליטר מוגדש, 140 כ"ס והבטחה ליכולת דינמית משופרת, כמו-גם רמת גימור ואבזור גבוהות מהמקובל בקטגוריה ובדגם המוכר. גם המחיר אגב, אינו רגיל - שתי גרסאות לקרוז טורבו, הצנועה (יחסית) שבהן תעלה 140 אלף שקל, העשירה יותר תעלה לצרכן הפרטי לא פחות מ-150 אלף. בכך מנסים בכירי המותג בארץ לשדרג מעט את תדמיתה העצלה משהו של המכונית הפופולרית, אך באותה הזדמנות גם מוציאים אותה מהישג ידם של רבים.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

מעט במפתיע יש לציין, שכן דגמים אחרים המתחרים על אותה משבצת פחות-או-יותר - אם זו גרסה חזקה במיוחד של פורד פוקוס, או גרסה דומה של אופל אסטרה - משווקים עם תג מחיר נמוך יותר. במקרה של האסטרה - הפחות מאובזרת יש להזכיר - מדובר בתג מחיר נמוך משמעותית. מצד שני, שברולט מרגישה חזקה מאי פעם, ומתפנה לחזק עצמה גם מבחינה תדמיתית, ולא רק נתוני-מכירה יבשים. אחרי הכל, זינוק של 40% במכירות השנה, מאפשר לה לא רק להציע קרוז טורבו עם 10 כריות אוויר בטיחותיות וצמיגים בחתך נמוך במיוחד להגברת הרושם, אלא גם לדרוש עבורה מחיר עסיסי.

 

מכירות דגמי קרוז השונים בכל רחבי העולם הגיעו ב-2011 ל-670 אלף יחידות, ובכך הפך הדגם צנוע המידות יחסית, לנמכר ביותר של המותג במהלך השנה בכל שווקי העולם. בכך עזר גם לשברולט להיות יצרנית הרכב הפרטי הפופולרית ביותר בארה"ב ב-2011. מכירות שברולט בכל העולם זינקו ב-2011 לשיא של 4.76 מיליון כלי רכב חדשים, כאשר השוק האמריקאי מוביל כמובן עם מיליון, 775 אלף ו-812 מכוניות חדשות בדיוק, צמיחה מרשימה של 13% לעומת 2010. בסין לבדה נמכרו אשתקד כמעט 600 אלף שברולט חדשות, וגם זו עליה של קרוב ל-10%.

 

ואם חשבתם שהשוק הישראלי (כאמור, 40%) מציג את העליה החזקה ביותר עבור המותג, טעיתם. בפרו זינק המותג ב-81%, בוויטנאם ב-79%, בתאילנד ב-58% וברוסיה בכמעט 50%. גם השוק הטורקי החשוב מציג עליה של 30%, ואילו זה הענק והנחשב של גרמניה, הצביע באופן מרשים בעד המותג האמריקאי, עם זינוק של 21%.

 

דן אקרסון, האיש החזק ב-GM, הבהיר כי "הצלחת שברולט בשווקים מבוססים אך גם מתפתחים, היא תוצאה של התאמת מגוון רחב של דגמים המיועדים להעדפות לקוחות שונים בכל שווקי העולם". GM סיימה אגב את השנה החולפת עם מכירות של 9,025,942 מכוניות בדיוק, עליה של 7.6% לעומת 2010, וכמעט מיליון מכוניות יותר מהקונצרן במקום השני - פולקסווגן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט בעתיד - יותר ספורט?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים