הציבור מצביע בקטן - מעדיף מיני על משפחתית
הצלחתן של מכוניות מיני קטנות וזולות, פגעה באופן ישיר בביקוש למכוניות משפחתיות-קומפקטיות. הפגיעה מורגשת במיוחד בפער בין הנתונים כיום, למקובל עד לפני שנה
מכוניות המיני הקטנות, הזולות לרכישה והחסכוניות בשימוש, תפסו בשנה האחרונה נתח שוק נכבד במכירות הרכב החדש בישראל. ובאופן טבעי, פגעו ברמת הסחירות של מכוניות משפחתיות משומשות - כך עולה מסקר סחירות שנערך על-ידי מחירון המשומשות של משרד לוי יצחק.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- הסיבה להרג הנזירות: "מלכודת בצד הדרך"
מכוניות מיני חדשות ומודרניות נמכרות במחיר של 60-80 אלף שקלים, דומה למחירה של מכונית משפחתית פרטית בת ארבע-חמש שנים. רבים מעדיפים לרכוש את המכוניות הקטנות והחסכוניות יותר, הנהנות כמובן גם מאחריות יצרן בת מספר שנים, בעיקר כרכב שני במשפחה. בסך הכל נמכרו במהלך 2011 יותר מ-20 אלף מכוניות מיני חדשות, כ-9% מכלל המכירות אשתקד. בעבר עמד נתח השוק של מכוניות מיני על אחוזים בודדים בלבד.
נתוני סקר הסחירות האחרון שנערך בתחילת ינואר 2012, ובו נבדק אחוז המכוניות שנמכרו בפועל במהלך שבועיים מיום פרסום מודעת מכירה, עמדה רמת הסחירות של המכוניות המשפחתיות על 34% בלבד, זאת לעומת סחירות גבוהה משמעותית שנרשמה בסקר הקודם שנערך בספטמבר 2010, אז עמד אחוז הסחירות על 45%.
בין המכוניות הפופולאריות בקרב המשפחתיות נרשמה סחירות גבוהה יחסית לטויוטה קורולה (46%), הונדה סיוויק ומאזדה (3 ולנטיס, 39%), פורד פוקוס ושברולט אופטרה (38%). בכל יתר המכוניות היתה סחירות נמוכה מהממוצע, שעמדה כאמור על כ-34%. יש לציין כי סחירות גבוהה ומרשימה של 50% נרשמה לסיטרואן C4, אבל חשוב להזכיר כי רק שש מכוניות הוצעו למכירה בסך הכל.
בסקר הקודם שנערך בקטגוריה, הובילה מאזדה (3 ולנטיס) עם לא פחות מ-61% סחירות. להונדה סיוויק נרשמה סחירות של 59%, לסוזוקי (ליאנה ו-SX4) ולפורד פוקוס נרשמה סחירות של 52%, יונדאי אלנטרה ומיצובישי לאנסר וטויוטה קורולה, הציגו 46% סחירות.