ארה"ב: "שברולט וולט אינה מועדת לשריפה"
ב-GM נושמים ללא ספק לרווחה. אחת המכוניות החשובות ביותר עבור קונצרן הענק, אינה "מואשמת" עוד ברגישות יתרה לדליקה לאחר התנגשות - "הסכנה אינה גדולה יותר מבמכונית בנזין"
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים מודיעה: שברולט וולט אינה מועדת לשריפה. בהודעה שפרסמה בסוף השבוע, מבהירה הרשות (NHTSA) כי החליטה לסגור חקירה שנפתחה בנובמבר, ובדקה שלושה מקרים של שריפות בוולט. "על-בסיס המידע הקיים, הרשות מאמינה כי הוולט או כלי רכב חשמליים אחרים, לא מהווים סכנת שריפה גדולה יותר מאשר כלי רכב בעלי מנועי בנזין", לשון הודעת הרשות.
- השריפות בשברולט וולט: דו"ח החקירה המלא
- שברולט וולט מתלקחת - האמריקאים כבר חוקרים
הוולט מתלקחת? הקונגרס יחקור את דחיית הדיווח
חקירת הרשות החלה בעקבות מבחן ריסוק שערכה לוולט, ובו נבדקה הגנת המכונית על הנוסעים בתאונה צדית. במהלך המבחן נפגעה סוללת הוולט, ועל-פי הודעת הרשות, שלושה שבועות לאחר מכן נשרפה המכונית כליל. הסיבה לשריפה, כך הסבירו ברשות, היא "התחממות מאוחרת ולחץ שהשתחרר".
בעקבות המקרה ערכה הרשות שלושה מבחני-המשך: המבחן הראשון לא הסתיים בשריפה, אך בעקבות המבחן השני נצפתה עלייה בטמפרטורה, שגרמה בסופו של דבר לשריפת הסוללה. במבחן השלישי, שכלל הדמיית התהפכות, החלה הסוללה החלה להעלות עשן ונצפו ניצוצות חשמליים.
"הרשות לבטיחות אינה מודעת לתאונות אמיתיות שבהן הייתה הוולט מעורבת, ואשר הסתיימו בשריפה שמקורה בסוללה", מסכמים ברשות. עם זאת, ברשות מוסיפים כי "לכלי רכב חשמליים יש מאפיינים ייחודיים, אותם יש להבהיר ללקוחות, כוחות חילוץ ומפעילים של גוררים ומתקני אחסנה". במטרה להתמודד עם מאפיינים אלה, ממשיכים שם, פרסמה הרשות מדריך, שאמור לפרט את הצעדים שיש לנקוט במקרי חירום.
ראוי לציין כי ההודעה על סגירת החקירה מגיעה ימים ספורים לפני ישיבה מיוחדת של ועדת-משנה בקונגרס האמריקאי, שתעסוק באופן טיפולה של הרשות בשריפות בוולט. תחת הכותרת "השריפה בוולט: מה ידעה הרשות, ומתי נודע לה על כך", תבדוק הוועדה האם הוסתר מידע מהציבור. בכלי תקשורת אמריקאים דווח כי מנכ"ל ג'נרל מוטורס, דן אקרסון, יעיד בפני הוועדה בדיון, שייערך ביום רביעי הקרוב (25.1).
מנכ"ל ג'נרל מוטורס, דן אקרסון