עתידות: מרצדס תכפיל המכירות עד 2020
היצרנית הגרמנית, שהידרדרה למקום השלישי בשוק היוקרה, רוצה לשוב לצמרת ומתכננת להכפיל את היקף המכירות עד סוף העשור. במקביל, מתוכנן ייעול שיחסוך כ-1.5 מיליארד יורו בשנה
משיבה מלחמה. אחרי שהפסידה לב.מ.וו את כתר מלכת המכירות בשוק היוקרה העולמי, ולאחר שנושלה אף מהמקום השני על-ידי אודי, מתכננת כעת מרצדס לחזור לצמרת - ולהכפיל את מכירותיה עד סוף העשור. כך מדווח מגזין גרמני. על-פי הדיווח, יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית מתכננת לייצר כ-2.7 מיליון כלי רכב ב-2020, לעומת כ-1.26 מיליון כלי רכב שמכרה ב-2011.
היעד לסוף העשור נראה שאפתני, בייחוד לאור כוונת היצרנית למכור כ-1.6 מיליון כלי רכב ב-2015 - כ-1.1 מיליון כלי רכב פחות מהמטרה שסומנה ל-2020. יש לציין כי מלכת המכירות הנוכחית, ב.מ.וו, כבר השיגה את היעד של מרצדס לאמצע העשור בשנה שעברה, וגם אודי צפויה להקדים אותה בדרך ליעד הביניים.
במטרה להשיב לעצמה את הכתר, מתכננת מרצדס כמה מהלכים, כאשר אחד העיקריים הוא כמובן הרחבת היצע המכוניות. בספטמבר האחרון אמר זטשה בראיון לאוטומוטיב-ניוז כי "עד 2020, נציג לפחות 20 דגמים, שישלימו את ההיצע שלנו". עם זאת, מנכ"ל היצרנית הבהיר כי אין בכוונת מרצדס להתרחב מחוץ לשוק היוקרה. "אנחנו יצרנית יוקרה", אמר. "אנחנו לא מתכוונים להיות מעורבים בעצמנו בפלחים עממיים".
מהלך נוסף הוא הקמת שני מפעלים חדשים וחשובים בשנים הקרובות: האחד בסין והאחר בצפון אמריקה - בארה"ב או מקסיקו. על-פי הערכות, המפעל בצפון אמריקה יחל לייצר ב-2017 או 2018 את ה-A-קלאס, בשיתוף פעולה עם ניסאן.
במקביל לתוכניות להרחבת ההיצע והגדלת היקף הייצור העולמי, מתכננת מרצדס גם ייעול נרחב. בראיון שמפרסם השבועון הגרמני "Automobilwoche", אומר תומאס וובר, מנהל המחקר והפיתוח של היצרנית, כי "אנחנו מצפים להורדת עלויות של יותר מ-1.5 מיליארד יורו בשנה. זה היעד שלנו ל-2014, או לכל המאוחר ל-2015".
הייעול יגיע בחלקו מרעיון מוכר היטב בתעשיית הרכב: שימוש בפלטפורמות משותפות. "במקום לתכנן כל מכונית חדשה מ'לוח נקי', אנחנו נתמקד בשלוש ארכיטקטורות", מסביר וובר. "האחת מיועדת למכוניות בעלות הנעה אחורית, אחת לרכבי פנאי, ועוד אחת למכוניות קומפקטיות בעלות הנעה קדמית".