וולוו מחפשת שותפה לפיתוח רכב קומפקטי
היצרנית השוודית, כיום בבעלות ג'ילי הסינית, מחפשת פרטנרית לצורך פיתוח קו דגמים קומפקטיים. מה יהיה על ה-C30 וה-S40? על כך לא מרחיבה החברה בינתיים
דרושה: שותפה רצינית ליצרנית רכב שוודית. וולוו, הנמצאת בבעלות היצרנית הסינית ג'ילי, מחפשת שותפה לפיתוח מכוניות קומפקטיות. כך מדווח הפייננשל טיימס. "אנחנו פתוחים לשיתוף פעולה שבו שני הצדדים מרוויחים", כך מצטט העיתון את אומר מנכ"ל וולוו, סטפן ג'קובי.
לדבריו, וולוו מחפשת שותפה לפיתוח פלטפורמות ומנועים למכוניות קומפקטיות עתידיות. ראוי לציין כי ה-C30 (כמו-גם ה-S40) הנוכחית פותחה בזמן שוולוו הייתה בבעלות פורד האמריקאית, ומבוססת על פלטפורמה משותפת לפורד פוקוס ומאזדה 3.
על-פי הדיווח בפייננשל טיימס, פורד הסכימה להמשיך לספק לוולוו פלטפורמות וחלקים מסוימים גם לאחר מכירתה לג'ילי ב-2010, תמורת סכום של 1.5 מיליארד דולר. ב-2011 מכרה וולוו כ-450 אלף מכוניות - עלייה של כ-20% לעומת 2010. עם זאת, היקף המכירות נחשב עדיין לנמוך.
מנכ"ל היצרנית השוודית הצהיר בעבר כי בכוונתו להכפיל את היקף המכירות ל-800 אלף מכוניות, עד סוף העשור. במקביל, וולוו מתכננת לייעל משמעותית את הליכי הפיתוח והייצור, וכן לפתוח שני מפעלים חדשים בסין. בנוסף, וכמו יצרניות רכב רבות, וולוו מתעתדת לפתח מספר דגמים עתידיים על-בסיס פלטפורמה "מודולארית" ומשותפת. בתערוכת ז'נבה הקרובה מתעתדת החברה לחשוף את ה-V40 החדשה, האמורה להחליף את ה-S40 וה-V50 הנוכחיות.
ראוי להזכיר כי שיתופי פעולה בין יצרניות רכב הופכים לנפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות. כך למשל, ב.מ.וו משתפת פעולה עם פיז'ו-סיטרואן בתחום המנועים, ורק לאחרונה הודיעה על שיתוף פעולה עם טויוטה. היצרנית היפנית מצידה, משתפת פעולה עם פורד בפיתוח מערכות הנעה חלופית לטנדרים ורכבי פנאי.
בעניין זה יש להוסיף כי לפני כשבועיים אמר לפייננשל טיימס מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה, כי יצרניות הרכב האירופיות חייבות לשתף פעולה, וזאת על-מנת להתמודד עם בעיות משותפות - כמו המיתון הצפוי באירופה ונפחי ייצור עודפים.
ה-C30 של וולוו: פלטפורמה משותפת לפורד פוקוס ומאזדה 3