בקרוב גוגל תדע עליכם עוד יותר
הקץ לפרטיות: החברה תאחד את נתוני הגלישה מכל האתרים שבבעלותה. המשמעות: היא תדע עליכם יותר מאמא שלכם
גוגל הודיעה אמש שהיא עומדת לעקוב אחרי המשתמשים שלה כולל יוטיוב, ג'ימייל, ומנוע החיפוש. גוגל אומנם אוספת כבר כעת מידע על המשתמשים, אולם לראשונה, היא תשלב מידע מהאתרים שלה כדי להכין פורטרט שלם של כל משתמש. הלקוחות לא יהיו יכולים לבטל את השינוי הזה, שייכנס לתוקף ב-1 למרץ, ומומחים אומרים שהשינוי יחייב בדיקה מעמיקה של הרשויות בארה"ב.
- הקמפיין של אולד ספייס: אל תעשו את זה בעברית
- כך תחסכו כסף עם חיפוש התמונות של גוגל
- קדחת הבלוגים: קרדיט הוגן או גישה
השינוי יעזור לגוגל לתפור את המודעות למשתמשים. אם מישהו צופה בקליפ הטבעות מה-NBA ביוטיוב, וגוגל פלוס יודע שהוא גר בוושינגטון, אז הבחור הזה ישמח לגלות שהמודעה בג'ימייל שלו תהיה לכרטיסים למשחקים של קבוצת הוויזארדס. פחות מלחיץ מפייסבוק שמחליטה שאתם זקוקים לטיפול נגד פטרת הציפורניים, אבל עדיין.
החברה אומרת שגם המשתמשים ירוויחו: אם מישהו מחפש את המילה ''יגואר'', לגוגל יהיה יותר מידע מדויק לגבי אם המשתמש מחפש מכונית או חיה. או למשל, אם תחפשו מסלולי טיול בניו יורק, הג'ימייל יציע לכם מכותבים מהרשימות שלכם – שגרים שם. מוטרדים? גם אנחנו.