"צוות החנונים" שעוזר לאמריקנים לחסוך בחשמל
יוזמה של העובדים ברשת בסט ביי בארה"ב, הביאה לפתיחת מחלקות מיוחדות, שיעזרו ללקוחות לחסוך באנרגיה ובכסף. מה מוצאים שם? גאדג'טים לניהול החשמל הביתי וצוות מיוחד שעוזר לצרכנים להכיר את החידושים בתחום
ההאטה כלכלית מציבה אתגרים לא פשוטים עבור הרשתות הקמעונאיות, שמנסות למצוא דרכים יצירתיות להתמודד איתה. ברשת בסט ביי בארה"ב החליטו שהדרך ללב הלקוחות, היא לקדם דווקא נושא שנחשב אחד מהפחות סקסיים בתחום מוצרי החשמל: לעזור להם להתייעל בצריכת האנרגיה.
עוד בכלכלה ירוקה:
ניק מקפייל, סמנכ"ל חטיבת הפתרונות החדשים ללקוחות עסקיים בחברה, הסביר כי החברה מהמרת על מוצרים ירוקים שעוזרים ללקוחות לחסוך כסף. לדבריו, החברה נמצאת בעמדה ייחודית להצעה של חווייה כוללת שמתחילה בחינוך בחנויות ומסתיימת ביישום בבתי הצרכנים.
במסגרת זו פתחה החברה מחלקות יעילות אנרגטית ב-3 מהחנויות שלה, בקליפורניה, יוסטון ושיקגו. ניק המחלקות האלה מאפשרות לצרכנים "להיכנס, לגעת, להרגיש ולחוות, ואז אנחנו יכולים לוודא שהמוצר והחוויה שאנחנו יוצרים בסביבת החנות - עובדת גם בבית".
בין המוצרים שניתן למצוא במחלקות הירוקות, יש גאדג'טים לניהול אנרגיה ביתית, כמו מכשירים לפיקוח תרמוסטטי. לצד זאת, הצרכנים יכולים ללמוד על תמריצים שמוצעים באזור שלהם בתחום התשתיות, ולקחת הביתה סקרים לצריכת אנרגיה.
החברה גם מחזיקה צוות עובדים מיוחד בשם "צוות החנונים", שעוזר לצרכנים ומהווה על פי מקפייל את "ספק השירותים הביתיים הגדול ביותר בתחום הטכנולוגיה". הלקוחות יכולים להזמין גם בדיקות לצריכת אנרגיה לביתם.
לדברי מקפייל, הלקוחות מבקשים מהם סיוע בנושאים אלה. "יש טכנולוגיות חדשות שמגיעות לשוק ונמצאות בתחומי העניין של הלקוחות", אמר, "אנחנו רוצים להיות המקום אליו יגיעו כדי לבלות זמן בלימוד הנושא. זו הזדמנות בשבילנו להבדיל את עצמנו ולמנף את נקודות החוזק שיש לנו".
היוזמה הירוקה הגיעה דווקא מצידם של בעלי "החולצות הכחולות", הלא הם העובדים והמוכרים בחנויות. "הניסויים במחלקה הירוקה בשיקגו בוצעו על ידי שלושה עובדים זמניים, שאמרו 'בואו נחנך על אפשרוית של נורות שונות, אנחנו צריכים אריזות ירוקות ומוצרים מנייר ממוחזר'", סיפר מקפייל.