פייסבוק: תכפה את הטיימליין
אם העדפתם עד כה לא לאמץ את הטיימליין של פייסבוק, עוד מעט כבר לא תהיה לכם ברירה. בשבועות הקרובים הרשת עומדת להעביר את מאות מיליוני משתמשיה לממשק החדש, שהוצג בספטמבר 2011
גולשים לא ממש אוהבים שמבלגנים להם את הרשת החברתית ולכן, כשהטיימליין נכנס לחיינו לא כולם בחרו בו. אך בקרוב פייסבוק לא תאפשר יותר את הפינוק הזה. לפני פרסום בבלוג של פייסבוק, בשבועות הקרובים עומדת החברה להעביר את כל הגולשים לממשק החדש. כדי שלא יצא מצב בו מידע ישן ומביך יצוף למעלה, פייסבוק תעניק למשתמשים שבעה ימים במהלכם הם יוכלו להסתגל לפרופיל החדש, ולבחור אילו תכנים ברצונם להשאיר זמינים ואילו להסיר. וכמו תמיד כשמשהו חדש נוסף באתר, תקבלו על כךהודעה בעמוד הבית.
בפייסבוק כמובן מסבירים שמדובר במהלך חיובי: "טיימליין מאפשרת לגם לגלות מחדש את הדברים בהם שיתפתם ולאסוף את הרגעים הכי חשובים לכם", כך נכתב בהודעה המקורית מדצמבר 2011. "הטיימליין גם מאפשר לשתף חוויות חדשות כמו מוזיקה לה אתם מאזינים או הקילומטרים שאתם רצים".
עד כה פייסבוק נמנעה מלכפות את הטיימליין על כל אזרחיה, וטענה שהיא שואפת שהגולשים יעברו לממשק החדש מבחירה. הם לא העניקו הסבר לשינוי המדיניות, אך ניתן להניח שרווח מפרסומות קשור לעניין. הטיימליין בנוי באופן המעודד גולשים להישאר זמן רב יותר באת,ר ולשתף יותר בתכנים שהם מעלים. כך שטובתו של המשתמש עומדת לנגד עיניהם, אך גם מודל הרווח.
למי שלא מכיר עדיין את הכלי, הטיימליין מאפשר לגולשים לראות כל דבר שעשו בפייסבוק מרגע שפתחו פרופיל ברשת. מעבר לכך,פייסבוק אוספת מידע שארע גם לפני הקמה וחדירתה של הרשת, כך שאם בחשבון שלכם מוגדרים גם בני משפחה, יום הולדתם יופיע בטיימליין שלכם. בנוסף, הטיימליין מאופיין בתמונת שער גדולה שמאפשרת לנצל אותה גם להבעה יצירתית.