עכשיו זה רשמי: גם האמריקאים רוצים קטנוע
סך מכירות הרכב הדו-גלגלי בשוק האמריקאי, נותר ללא שינוי בשנה החולפת, ומבלי להראות סימני התאוששות מהמשבר שהחל ב-2009. ובכל זאת, יש שינוי בטעם הרוכבים: אופנוע יקר Out, קטנוע שימושי In
המשבר הכלכלי עדין לא נטש את ארה"ב, ועובדה זו ניכרת היטב גם בנתוני מכירות אופנועים. לאחר שנתיים קשות מאד לשוק הדו-גלגלי, עם ירידה דרמטית מכמיליון כלים בשנה (2008) לכ-440 אלף ב-2009 ו-2010, לא הביאה השנה החולפת בשורות גדולות. בסך הכל נמכרו בארה"ב אשתקד כ-441 אלף כלי רכב דו-גלגליים, אליהם נוספים עוד כ-222 אלף טרקטורונים.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- בדיקת ראייה בחינם? "עדיף להשוות מחירים"
מכירות אופנועי הכביש עלו אשתקד בכמעט 2% לכ-312 אלף יחידות, אבל השינוי הדרמטי יותר, וכזה המעיד ללא ספק על כיוון חדש, הוא הזינוק בכמעט 12% במכירת קטנועים. האם מגלים האמריקאים את מה שהאירופים (והישראלים) גילו לפני שנים רבות? נראה שכן. מבחינה פיננסית מדובר בעליה כמעט זניחה בשוק הדו-גלגלי, שכן סך מכירות הקטנועים עדיין הביא עמו כ-10% מסך ההכנסה שייצרו לשוק אופנועים, אך אם ימאהה בוחרת לערוך את השקת ה-T-Max החדש בלוס אנג'לס, מי אנחנו שנתווכח.
בקטגוריית אופנועי השטח המצב פחות מזהיר. מכירות אופנועים דו-שימושיים עלתה אמנם לכ-27 אלף יחידות, אבל מכירות אופנועי שטח טהורים שאינם רשאים לעלות על כביש ציבורי, רובם אופנועי מוטוקרוס, המשיכו לרדת גם בשנה החולפת. בסך הכל נרשמה ירידה של כ-13.5% ברכישת כלים אלה, שהסתכמה בכ-70 אלף יחידות.
ירידה בשיעור דומה נרשמה גם בקרב מכירות טרקטורונים, והסיבה לכך די ברורה: מדובר בכלי פנאי מובהקים, חסרי שימוש לחלוטין מעבר לפאן. ומכיוון שבזמן משבר כלכלי הציבור מהדק את החגורה ומשתדל לבזבז פחות על רכישות לא מחוייבות המציאות, התמונה ברורה.
ונסיים בנקודת אור מעודדת. מותג הארלי דייוידסון, שספג מכה קשה בעקבות המשבר הכלכלי, מראה סימני התאוששות. ב-2011 נרשמה עלייה של כמעט 6% בשוק האמריקאי, ועלייה דומה בעולם כולו. החברה ממילווקי מדווחת כי מכרה במהלך השנה החולפת יותר מ-235 אלף אופנועים. שאפו.
- הכתבה באדיבות אתר דו"גרי