שתף קטע נבחר

אייס: הקפאת ההליכים הוארכה בחודשיים

בית המשפט דחה את דרישת הנושים הרגילים למנות נאמן מטעמם שייצג את האינטרסים שלהם. נוכח התנגדות כונס הנכסים הרשמי נדחתה גם ההצעה למנות ועדת ביקורת שתחקור את המהלכים שהובילו לקריסה

נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז הילה גרסטל האריכה את הקפאת ההליכים של רשת אייס למשך חודשיים עד ל-29 במרץ. גרסטל הורתה לנאמנים לפרסם מודעה למכירת הרשת. מימון הקפאת ההליכים ייעשה בהתאם להלוואה שנותנים הבעלים, גאון אחזקות ושלמה זבידה, בסכום של 20 מיליון שקל.

 

 

גרסטל קבעה כי הסכום יוחזר לבעלים במעמד של הוצאות פירוק, אך לא לאחר פירעון מלוא החוב לבנקים אלא לפני הבנקים. הבוקר פורסם ב"כלכליסט" כי הבעלים היו מעוניינים להבטיח את פירעון מלוא החוב לבנקים כדי שהערבויות האישיות שנתנו לא ימומשו.

 

במקביל הוגשה הבוקר התנגדות של רשויות המס, בה נטען כי הסדר זה בין הבעלים לבנקים מנוגד לדין משום שלחלק מהבנקים יש שיעבוד צף, ולכן רשויות המס אמורות להיפרע לפני הבנקים.

 

לדברי השופטת, "מובהר כי עם החזרת כספים אלה או כל חלק מהם, יהיו רשאים הבעלים לעשות בהם על פי רצונם ובלבד שלא יהיה בכל פעילות כזו כדי לפגוע בהסדרי הנשייה ובכפוף גם לכל הסדר שיגיעו הבעלים, אם יגיעו, עם הבנקים". המשמעות היא כי הבעלים יוכלו להשתמש בהחזר כדי לפרוע את הערבויות האישיות שנתנו לבנקים, אם בקופה לא יהיה מספיק כסף כדי לפרוע את מלוא החוב לבנקים.

 

הבקשה למנות נאמן נוסף נדחתה

במהלך הדיון ביקשו נציגי הספקים והנושים הלא מובטחים למנות נאמן מטעמם לרשת שיפעל עם הנאמנים שמונו, כדי לייצג את האינטרס שלהם. במקביל עלתה הצעה שתמונה ועדת ביקורת שתפקידה יהיה לבחון את נסיבות הקריסה של אייס, אך בסופו של דבר שתי הבקשות נדחו ע"י הנשיאה גרסטל. גרסטל דחתה גם את הבקשה לבטל את מינויו של עו"ד אמיר פלמר לנאמן משום שלא הצהיר שמשרדו ממוקם בתוך משרד גיא גיסין, היועץ המשפטי של אייס.

 

עו"ד אופיר רונן, המייצג את העובדים, מסר לאחר הדיון: "אנחנו מברכים על הזרמת הכספים שתבטיח משכורות והפעלה, העובדים חושבים שעכשיו יש הזדמנות עסקית לכל משקיע פוטנציאלי לקנות את אייס כי יקנה אותה נקייה מכל חוב ושיעבוד, המיקומים של הסניפים הם מצוינים, וצריך לשמור שכל הסניפים יימכרו כמקשה אחת".

 

מאייס נמסר בתגובה: "רשת אייס מברכת על החלטת בית המשפט להקפאת הליכים למשך חודשיים. הנאמנים וההנהלה ינצלו את פרק הזמן הזה כדי לייצב את הרשת ולשמור על 1,250 העובדים היקרים של הרשת אשר מגבים את ההנהלה החדשה. המשימות שלנו הן קודם כל להבטיח את זכויות הלקוחות, ולאחר מכן להביא רוכשים חדשים לרשת אשר יתנו את המימון הנדרש לצורך המראה מחדש. דווקא תקופה זו מביאה איתה הזדמנויות גדולות הן לצרכן והן לרוכש הפוטנציאלי."

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים