איקאה: הירידה במכירות ב-2011 "לא בגלל קיקה"
ירידה של 18% במכירות איקאה ישראל ב-2011 בעקבות שריפת החנות בנתניה. מחזור המכירות של החברה ירד מ-678 מיליון ש' ב-2010 ל-555 מיליון ש'. ועם זאת, מחזור המכירות בחנות בראשל"צ עלה ב-65% ופתיחת קיקה לא פגעה ברשת
הנזק שגרמה שריפת חנות איקאה בנתניה למכירות הרשת בישראל עומד על כ-123 מיליון שקל, כך עולה מהנתונים שפירסמה היום (א') איקאה ישראל, שבשליטת מתיו ברונפמן. החברה מדווחת על מכירות של 555 מיליון שקל ב-2011, כשב-2010 המחזור בישראל הגיע ל-678 מיליון שקל - ירידה של 18%. רוב המכירות - בחנות בראשון לציון, שהמחזור בה זינק, לפי איקאה, ב-65%.
- השריפה באיקאה: נזקים של מיליוני שקלים
- יעדי החיפוש הפופולריים ב-GPS ב-2011
- לקוחות מתלוננים על קיקה: "קיבלנו שירות רע"
- איקאה: פגם בחגורת כיסא האכלה לילדים
החנות בראשל"צ התחזקה מאוד השנה וקלטה קונים מנתניה. בנוסף נרשם גידול של כ-28% במכירות המסעדה בחנות וגידול של 12% בכניסות לאתר האינטרנט של איקאה. אך בכל זאת, סגירת החנות הנתנייתית בעקבות השריפה בפברואר 2011, הזיקה לרשת, שכבר ב-2010 ציפתה להגיע למחזור של 800 מיליון שקל. שנת 2010 אף היתה שנת שיא במכירות הרשת בישראל.
החנות שנותרה, ששטחה 35 אלף מ"ר, נפתחה ב-10 במרס 2010. במשך 9.5 חודשי פעילות ב-2010, מכירותיה עמדו על 301 מיליון שקל, ובגלל מעבר קונים מנתניה אליה, היא תרמה למחזור המכירות הכללי של הרשת בסך הכל כ-180 מיליון שקל באותה שנה. עקב כך, הגידול במכירות בחנות זו ב-2011 מרשים מאוד.
"קיקה לא פגעה באיקאה"
נראה שפתיחת חנות קיקה בנתניה, לכאורה מתחרה של איקאה, לא טלטלה את הספינה. "קיקה לא פגעה באיקאה, חד משמעית לא", אמר ל-ynet מנכ"ל איקאה שלומי גבאי.
עוד מסר כי יותר מ-50% מהעובדים שנאלצו לסיים את עבודתם בעקבות השריפה בחנות, נקלטו מחדש בחברה. "זו היתה שנה בה הוכחנו כי העובדים הם הנכס הכי חשוב לארגון ועשינו הכל כדי לדאוג לכל אחד מהם באופן אישי למשרה בארגון או לחלופה הולמת והוגנת מחוצה לו לאחר השריפה. על כך אני גאה יותר מכל תוצאה כספית. פנינו קדימה לפתיחה של נתניה ב- ב-6 במרס 2012".
עוד מסר כי "נמשכת המגמה של גידול בנתח המכירות של הריהוט שעומד על כ-65% מהמחזור לעומת אביזרים בשיעור של 35%. הגידול המשמעותי במכירות נבע גם מסל הקניות הממוצע שגדל ב- 27%.
"העלייה במכירות ב-2011 באה לידי ביטוי בכלל תחומי הפעילות של חנות ראשל"צ, בעיקר בתחום המטבחים, עם גידול של 85%, קטגוריית המזרנים, שגדלה בכ-90%, קטגוריית הספות שגדלה ב- 87%, מחלקת ארונות שגדלה בכ-80% , ומחלקת הטקסטיל שהציגה גידול של כ-75%. הישג משמעותי נרשם גם במחלקה העסקית בחנות, שהראתה גידול של 6%".
רון הדסי, יו"ר איקאה ישראל מסר: "אני מברך את עובדי ומנהלי איקאה על ההישג המרשים של שנה זו, וכל זאת תוך כדי בנייה מחדש של חנות נתניה שצפויה להיפתח ב-6 במרס ועבודה על חנות שלישית בצפון שעתידה להיפתח בעוד כשנתיים. אני לא מכיר הרבה חברות שהיו עוברות בשלום את השנה שאנחנו עברנו, ואף יוצאות מחוזקות. המשבר הזה הוכיח לנו שאיקאה הינו המותג המוביל בישראל לריהוט ועיצוב הבית".