שתף קטע נבחר
 

השיטה החדשה של ב.מ.וו - טורבו-דיזל משולש

היצרנית הבווארית אימצה גישה מעניינת, בדרך להצגת דגם חדש עם תכונות ספורטיביות מרשימות, אך רמת זיהום צנועה במיוחד. מצד אחד מנוע דיזל, מצד שני שלושה מגדשי טורבו

חדשה, נקיה, מקורית ומאוד מהירה. נתחיל בכמה נתונים שממש כדאי לדעת על ב.מ.וו M550d החדשה: יש לה מנוע בנפח 3.0 ליטר עם שלושה מגדשי טורבו, שמפיק 381 כ"ס ו-75.4 קג"מ. מעמידה ל-100 קמ"ש היא מאיצה ב-4.7 שניות, והמהירות המרבית שלה מוגבלת ל-250 קמ"ש. אה, והיא פולטת רק 165 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ, וצריכת הדלק שלה בבדיקת מעבדה היא 15.8 ק"מ לליטר. מה שאומר שהיא יותר חסכונית ו"ירוקה" מטויוטה קורולה קומפקטית וצנועה. איך היא עושה את כל זה? פשוט (בערך) - עם מנוע דיזל.

 

ב.מ.וו M550d: אז מי בכלל צריך M5? ()
ב.מ.וו M550d: אז מי בכלל צריך M5?

 

אתם בטח שואלים עכשיו "מי בכלל צריך מכונית שכזו?", אבל אולי השאלה צריכה להיות - מי בכלל צריך את ה-M5 "הרגילה"? פער הביצועים בינה וה-M550d נראה קטן להפתיע: ה-M5 אמנם חזקה יותר, אך היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-0.3 שניות בלבד מהר יותר, ומוגבלת לאותה מהירות מרבית. והנה עוד משהו לשיקולכם: בב.מ.וו מבטיחים שה-M550d היא הרבה יותר מסתם מנוע ברוטאלי וביצועים מלהיבים.

 

זה הצד של ה-M550d שרוב הנהגים יראו ()
זה הצד של ה-M550d שרוב הנהגים יראו

 

ה-M החדשה, שמצוידת בהנעה כפולה, זוכה למתלים שמתאימים עצמם אוטומטית לתוואי (אדפטיביים), אשר כוילו במיוחד עבורה, וכן לשלל שיפורי שלדה לעומת סדרה 5 הרגילה, כולל תושבות חדשות למנוע, בולמים ותיבת ההילוכים, וכן כיול ייעודי להגה ההידראולי. והנה עוד סיבה שעשויה לגרום ללא מעט לקוחות לחשוב פעמיים לפני שיירכשו M5 רגילה: את ה-M550 אפשר לרכוש גם בגרסת סטיישן. היא אמנם איטית ב-0.2 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש, אבל יש לה הרבה יותר מקום למקלות גולף.

 

וזה X6 M50d: מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות ()
וזה X6 M50d: מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות

 

ה-M550d בגרסאות סאלון וסטיישן תוצג לקהל הרחב בתערוכת ז'נבה הקרובה, בחודש מרץ. לצדן יוצגו שתי גרסאות ביצועים חדשות של ה-X5 ו-X6, שמצוידות באותו מנוע טרי-טורבו-דיזל. ארבעת הדגמים החדשים הם הראשונים בהיצע חדש ומורחב של חטיבת הביצועים בב.מ.וו, עליו הצהירה היצרנית לראשונה לפני כשבועיים. כל הארבעה מצוידים בתיבה אוטומטית בעלת שמונה הילוכים, ומציעים - כצפוי - עיצוב ותאי נוסעים שאמורים להבדיל אותם מדגמי סדרה 5 הרגילים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ה-X5 M50d: מאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות
זו לא M5, זו M550d...
... וכך היא נראית ממש מקרוב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים