היומרות של לקסוס: השנה נצמח ב-25%
יצרניות מכוניות היוקרה הגרמניות שוברות בעולם שיאים? לקסוס היפנית רק מדשדשת. אשתקד מכרה 400 אלף יחידות, לעומת יותר מחצי מיליון לפני מספר שנים. אבל יש לה תכניות
צמיחה מהירה. לקסוס, חטיבת היוקרה של טויוטה, מתכננת להגדיל את היקף המכירות שלה בשנה הקרובה בלא פחות מ-25%. את 2011 סיימה היצרנית עם מכירות של כ-400 אלף כלי רכב, וב-2012 היא מקווה למכור יותר מ-500 אלף. שיא המכירות של לקסוס נרשם ב-2007, אז מכרה כ-518 אלף כלי רכב.
בארה"ב, שוק היוקרה הגדול בעולם, איבדה לקסוס ב-2011 את הבכורה לטובת ב.מ.וו, וזאת לאחר שהחזיקה במקום הראשון בטבלת המכירות במשך 12 שנה ברציפות. בישראל נמכרו 431 כלי רכב של לקסוס, לעומת 450 ב-2010.
כמו מרבית היצרניות היפניות, סבלה לקסוס בשנה שעברה מהשפעות אסון הטבע בצפון-מזרח יפן, שפגע קשות בפעילות הייצור שלה. בנוסף, היצרנית מתמודדת בשנה האחרונה עם התחזקות מתמשכת של הין היפני, שמקשה עליה להתחרות מול יריבותיה האירופיות.
כחלק ממאמציה לחזק את מעמדה בשוק היוקרה העולמי, ובכלל זאת באירופה - שם סובלת לקסוס מחולשה תדמיתית ומסחרית - מתכננת היצרנית לאמץ קו עיצובי חדש ונועז מבעבר. את שינוי התדמית המתוכנן מדגימה ה-GS החדשה, שהוצגה בשנה שעברה.
"את המתחרות שלנו - מרצדס, ב.מ.וו ואודי - אפשר לזהות מיד", אומר קיוטאקה איסה, בכיר בלקסוס. "זה מה שאנחנו מכוונים אליו". מאמץ מיוחד יופנה לשיפור תדמיתה של היצרנית בשוק היפני. לדברי קאוזאו אוהרה, סגנו של איסה, לקסוס תנסה לעשות זאת באמצעות חיזוק תדמיתה כמובילה טכנולוגית.
מול יעד המכירות האופטימי, כדאי לזכור כי היצרניות הגרמניות מובילות את שוק היוקרה העולמי בפער עצום מלקסוס: ב.מ.וו לבדה מכרה בשנה שעברה כ-1.6 מיליון כלי רכב. בנוסף, גם יריבותיה היפניות של לקסוס - אקורה של הונדה ואינפיניטי של ניסאן - צפויות להגביר בשנה הקרובות את מאמציהן לתפוס נתח משמעותי משוק היוקרה.
אסון הטבע ביפן: פגיעה קשה בתעשיית הרכב
צילום: AP