מזון למחשבה
ברטי זנו מגדירה מחדש את תפקידה של מחנכת- היא מכינה לתלמידים אוכל, דואגת לבגדים ולציוד בסיסי ובזמנה הפנוי גם מכינה תוכניות לימוד ייחודיות
יחד עם המחברת וכלי הכתיבה, המורה ברטי זנו אורזת מדי בוקר גם כריכים וסלי מזון שאותם היא מביאה ליום עבודתה בבית-הספר היסודי "אמי"ת הראל" בקריית-מלאכי ומחלקת לתלמידים הנזקקים.
זנו, מורה לחינוך מיוחד בבית-הספר, הפכה את כיתות הלימוד שלה לבית שני עבור התלמידים ודואגת לא רק להשכלתם, אלא גם לכל צורכיהם הבסיסיים. מלבד מזון היא מקפידה לבדוק אם הם זקוקים לביגוד, להנעלה או לציוד בסיסי אחר שחסר להם, וזאת מתוך ההבנה שאם אין לתלמידים כל מה שהם זקוקים לו הם לא יוכלו ללמוד בנוחות וברוגע.
דאגתה של זנו לא נפסקת כשנשמע הצלצול. גם בסופי שבוע ובחגים היא דואגת לשלוח לבתי התלמידים משלוחי מזון שהיא רוכשת מכספה הפרטי, ובימי הולדת היא נוהגת להפתיע אותם עם מתנות ועם חגיגות גדולות. "חשוב לי שיהיו לילדים כל התנאים ללמידה, להרחבת אופקים, להישגיות ולהתנהגות ערכית," אומרת זנו. "העבודה עם תלמידים מתקשים בתחום הלימודים ובתחום ההתנהגותי מאתגרת וחשובה, והסיפוק רב. רואים את ההתקדמות, ומדי שנה כמה מהם עוברים לחינוך הרגיל."
מלבד תפקידה כמחנכת והפרויקטים שהיא לקחה על עצמה, זנו גם עובדת כרכזת שכבה של כיתות ג-'ד,' רכזת ביטחון ומארגנת הרצאות העשרה להורים. לצד הדאגה לתלמידיה יוזמת זנו פרויקטים שמטרתם לחשוף את ילדי הפריפריה כבר מגיל הגן למדענים ולאקדמיה, כדי לעזור להם להשתלב בחברה כבוגרים מצליחים ותורמים. "היא מסייעת לחלשים ומובילה מהלך של מצוינות בבית-הספר," מספר מנהלה של זנו, אבי חדד. "מדובר במורה מיוחדת בעלת תודעת שליחות שעושה הרבה מעבר לתפקיד המוגדר שלה."
בתוכנית נוספת שיזמה היא מפגישה את ילדי כיתות ה-'ו' עם מדענים במכון וולקני ובפקולטה לחקלאות ברחובות, שם נחשפים התלמידים לניסויים במעבדות וללימודים מחוץ למסגרת. "כדי לקדם את התלמידים צריך לחשוף אותם לאקדמיה כבר מגיל הגן ובית-הספר היסודי," אומרת זנו. "התלמידים שלנו לומדים מגיל צעיר על הנדסה גנטית, חוקי הטבע, וטרינריה ונושאים שונים שפותחים בפניהם אופקים חדשים ומאתגרים."