שתף קטע נבחר

 

תוכנית החניה בת"א: "פוגעים בעובדים הקטנים"

התל-אביבים ייהנו מחניה חינם בכחול-לבן, אבל לנהגים שגרים מחוץ לעיר יבוטלו הטבות החניה והמחיר שישלמו יזנק למקסימום המותר. "חולדאי חוסך בשביל תושביו, אז אנחנו צריכים לסבול?"

בשורה לתל-אביבים, בשורע למתגוררים מחוץ לעיר ללא הפסקה: עיריית תל-אביב הכריזה אתמול (יום ג') על תוכנית חדשה שאמורה להקל על בעיית החניה של תושבי העיר. עיקרה של תוכנית "באתי, ראיתי, חניתי" - הנחה בחניונים עירוניים, הכפלת מספר חניוני הלילה וחניוני "קרוב לבית" וחניה חינם בכחול-לבן בכל העיר. אבל לנהגים שאינם תושבי תל-אביב מצפות חדשות פחות נעימות - ביטול הטבות החניה והעלאת התעריף למקסימום המורשה בחוק.

 

"החשוב הוא מתן עדיפות בחניה לתושבי תל אביב-יפו, מפני שאנו חיים במצב של היעדר תחבורה ציבורית ראויה", הסביר ראש העיר רון חולדאי את הפרויקט, שרוב סעיפיו ייכנסו לתוקף ב-1 במרס. אז חולדאי אמנם גאה בתוכניתו והתושבים מרוצים, אבל העובדים שמגיעים לתל-אביב מערי הלווין שלה לא אהבו לשמוע על הבשורות החדשות.

 

מפת חניוני "קרוב לבית" ()
מפת חניוני "קרוב לבית"

 

אלעד חן, רואה חשבון מראש העין, תהה בשיחה עם ynet האם עיריית תל-אביב החליטה לחגוג על חשבונו. "ראש העיר החליט לחסוך לתושבים שלו, אז אני צריך לסבול? אני מגיע לעיר כל יום, החניונים באזור העבודה כולם פרטיים ומאוד-מאוד יקרים, לכן אני מגיע מוקדם ומסתמך על חניה בתשלום בכחול לבן. גם זה עולה לי לא מעט כסף, אז מה יהיה עכשיו, השכר יילך לעיריית תל אביב?".

 

"ממררים את חיי העובדים"

לדברי חן, נסיעה בתחבורה ציבורית אינה פרקטית במקרה שלו. "אני יודע שרוצים לדחוף שפחות יגיעו עם מכוניות פרטיות לעיר, אבל אני יוצא במהלך היום לפגישות בכל גוש דן ואף מחוץ לו", הסביר חן. "אני חייב את הרכב, אז שלא ינסו להיות חכמים על חשבון העובדים. המנכ"לים חונים בחניון של העבודה, אבל אין מקום למאות עובדים, והעלאת המחירים לתושבי החוץ פוגעת בנו, העובדים הקטנים".

 

איילת, תושבת רחובות שעובדת בחברת תקשורת בתל-אביב, זועמת גם היא על השינוי. "אני נהנית מהטבת חניה באזור העבודה שלי מטעם המשרד, וזה הגיוני כמי שיותר מחצי מהיום שלה עובר פה. עכשיו אני ככל הנראה הולכת לאבד את זה, ולא ממש יודעת מה לעשות", הסבירה איילת, שעובדת בעיר הגדולה כבר יותר מ-12 שנה. "תל-אביב היא מרכז ארצי והחלוקה למי שגר בה ולמי שלא גר עושה עוול".

 

גם לאיילת תחבורה ציבורית אינה אופציה רלוונטית: "אני לא יכולה להסתדר בלי הרכב, אני מסיימת לעבוד ועפה לאסוף את הילדים מהגנים. גם ככה זה לא פשוט להיות אמא ואשה עובדת בישראל, עכשיו רוצים שאשלם 50 שקל ליום חניה? שיתנו עוד הטבות לתושבי תל אביב, אבל לא ימררו את חייהם של מאות אלפי האחרים שעובדים כאן. גם ככה הם מרוויחים על חשבוננו לא מעט".

 

ואלו עיקרי התוכנית

הנחה בחניונים העירוניים: תושבי העיר ייהנו מהנחה של 75% מהמחיר המלא לעומת 50% כיום (למעט חניון גולדה, מתחת למשכן לאמנויות הבמה ובתי המשפט).

 

מספרם של חניוני "קרוב לבית" יעלה מ-21 ל-45. התו האזורי יקנה לתושב חניה ללא תשלום בכל החניונים של אותו אזור חניה, משבע בערב ועד שמונה בבוקר באמצע השבוע, ומיום שישי ב-15:00 ועד יום ראשון ב-8:00. מספר הרכב של התושב יהיה מוזן במחשבי החניונים ושעריהם ייפתחו אוטומטית כשהרכב יגיע. לבעלי תו חניה כתום של אזור 1 תישלח הודעה מפורטת בנוגע לחניונים העומדים לרשותם.

 

חניונים עירוניים יופעלו כחניוני לילה שבהם ניתן יהיה לחנות חינם מחצות עד שמונה בבוקר גם אם אינם באזור מגורכם. בימי שישי יפעלו החניונים בחינם מחצות עד צהרי שבת "כדי שהצעירים שמבלים לא יצטרכו לקום מוקדם להזיז את האוטו", לדברי מנכ"ל העירייה מנחם לייבה.

 

חניה בכחול-לבן: בשלב השני מתכוונת העירייה לאפשר לכל התושבים לחנות בחינם במקומות המסומנים בכחול-לבן בכל העיר, ולא רק באזור התו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כחול-לבן. בחינם לתל-אביבים
צילום: מוטי קמחי
חולדאי. "לתת עדיפות ברורה לתושבי העיר"
צילום: יעל צור
מומלצים