המכוניות שיגיעו השנה - לקראת תערוכת ז'נבה
תערוכת הרכב השנתית הנערכת מדי חודש מרץ בשוויץ, נחשבת לאחת הטובות בעולם, וכנראה לחשובה מכולן. וכמו בכל שנה, גם הפעם יערכו בה השקות לדגמים חשובים שיגיעו גם אלינו. קבלו את הפרטים
תערוכת הרכב של ז'נבה, שוויץ, נערכת מדי שנה בראשית חודש מרץ. כיאה לתערוכה שממוקמת במדינה מרכזית באירופה, אך גם כזו שמעולם לא הייתה לה תעשיית רכב, הפכה ז'נבה לפלטפורמה חשובה מאין כמוה להשקת כלי רכב חדשים. הסיבה אגב, פשוטה: מכיוון שאף יצרנית לא מרגישה בז'נבה כמו במגרש הביתי, אין העדפות או דוכני עתק של יצרנית אחת על חשבון השנייה.
כל מה שצריך לדעת על מצלמות המהירות החדשות:
- אכיפת מהירות חדשה: אלה המקומות בהם תצולמו
- חייכו! מצלמות האכיפה החדשות מוכנות לפעולה
- מצלמות המהירות החדשות מתחילות לפעול ביום א'
- מצלמות אכיפה מעלות את מספר התאונות
- מצלמות המהירות יפיקו תחילה רק דו"חות אזהרה
הוסיפו לכך אזור תצוגה מוגבל בגודלו, ותקבלו את הנטו: רק מכוניות חדשות, בלי דוכנים מופרזים בגודלם, הליכה מתישה ואיבוד הצפון כמו בתערוכה השנתית של פרנקפורט, גרמניה. למעשה, למרות עושרה מבחינת מספר הופעות הבכורה, ז'נבה היא הקטנה בתערוכות הרכב המרכזיות מבחינת שטח. וכבר ציינו שהיא ממוקמת ממש בסמוך לשדה התעופה של ז'נבה, כך שניתן אפילו לקפוץ אליה ליום אחד זריז?
ז'נבה גם נחשבת לתערוכה חסינת מיתון, יחסית כמובן, ואפילו בשנה בה יצרניות הרכב האירופיות נאלצות לקצץ בהוצאות, אפשר לצפות לנוכחות מלאה ומרשימה של כולן. ונוכח הרשימה שהולכת ומצטברת של השקות, עוד טרם הגענו אפילו למחצית השנייה של פברואר, נראה שגם השנה תערוכת ז'נבה תהיה שווה ביקור. ועכשיו לדגמים חדשים צפויים:
ההשקות הצפויות
אודי: חטיבת היוקרה של קונצרן פולקסווגן תגיע לז'נבה בשיאו של תהליך צמיחה מרשים. בהתאם, יהיו לה מספר אסים בשרוול - החשוב שבהם הוא כמובן ה-A3 החדשה. המשפחתית הקומפקטית תוצג בדור שלישי וחדש לחלוטין, אחד הדגמים הראשונים שיעשה שימוש בפלטפורמה חדשה שתשמש שורה ארוכה של כלי רכב. בתערוכה יוצגו גם אודי A1 קוואטרו ו-A6 אולרוד שתמונותיהן פורסמו לאחרונה, ולפי השמועות גם RS4 סטיישן עם 450 כ"ס ו-TT-RS מחוזקת, אם כי לגבי אלו עדיין אין מידע רשמי.
ב.מ.וו: יצרנית היוקרה תתמקד בתערוכת ז'נבה ברענון הגרסאות הקיימות. כפי שדיווחנו בעבר, ב.מ.וו מרחיבה משמעותית את חטיבת M, שתכלול מעתה גם דגמי דיזל עם שלושה מגדשי טורבו. אלו יגיעו תחילה לסדרה 5, X5 ו-X6, כאשר זה האחרון עבר גם מתיחת פנים שעדכנה את עיצובו.
וולוו: על-פי השמועות בתקשורת האירופית, וולוו תנצל את תערוכת ז'נבה בכדי להשיק - באיחור לא-אופנתי - גרסת חמש דלתות ל-C30 הוותיקה. המכונית, שככל הנראה תכונה V40, תתחרה בב.מ.וו סדרה 1 ובאודי A3 החדשה. לוולוו לא הייתה משפחתית קומפקטית עם חמש דלתות בדור היוצא של ה-S40/C30, מה שללא ספק הקשה עליה בתחרות מול יריבותיה הישירות.
מיצובישי: היפנים הודיעו כי יציגו בז'נבה את מה שיהפוך לשפת העיצוב החדשה שלהם. לפי ההערכות, מדובר ברכב שירמוז לראשונה על עיצוב האאוטלנדר החדש, או אף בדור כל-חדש של רכב הפנאי עצמו.
מרצדס: בתערוכה צפויה להיחשף אחת המכוניות החשובות ביותר של מרצדס, בעיקר מבחינת כמות המכירות והיכולת להתמודד שווה בשווה מול אודי, ולא בהכרח מבחינת רווח או טכנולוגיה. אנו מתכוונים כמובן ל-A קלאס החדשה, דור שלישי למכונית ההנעה הקדמית הקטנה של מרצדס. האחות הקטנה של ה-B קלאס צפויה לדמות לגרסת המיניוואן, אך תציע הפעם עיצוב פחות קופסתי, ובעל פרופורציות שונות מבעבר (בעיקר היחס בין הגובה לרוחב), כפי שנרמז ברכב התצוגה הנראה למעלה.
סיאט: כפי שדיווחנו לאחרונה, המותג הספרדי של פולקסווגן יציג בתערוכת ז'נבה את מתיחת הפנים של האיביזה. הסופר-מיני הוותיקה עברה רענון של אמצע החיים, שעיקרו בעיצוב מעודכן קלות. סיאט צפויה גם להציג גרסת חמש דלתות של המי (תאומת הפולקסווגן אפ!)
סמארט: המותג הקטנטן יציג מתיחת פנים נוספת למכונית היחידה שלו, הפורטו. אחרי שבסוף 2010, ממש לפני חידוש השיווק בישראל, בוצעו שינויים מקיפים יחסית, הפעם מדובר בעדכון לעיצוב החיצוני שלא ממש משפיע על הרעיון הכללי.
סקודה: אחרי שהשיקה בשנה שעברה את הסיטיגו עם שלוש דלתות, סקודה תציג בז'נבה את גרסת חמש הדלתות שלה. השינויים לעיצוב לא גדולים, והגרסה החדשה תהיה ככל הנראה הראשונה שתגיע לישראל ממשפחת מכוניות המיני של פולקסווגן, בערך באמצע 2012.
פולקסווגן: כמו סיאט וסקודה, גם פולקסווגן תציג בז'נבה את גרסת חמש הדלתות למיני שלה. האפ! תוצג שם מלבד זאת גם בגרסת כמו-שטח (קרוס אפ!) וכנראה גם בגרסה ספורטיבית (עם 100 כ"ס).
פורד: יצרנית הרכב האמריקנית תשיק בתערוכת ז'נבה את ה-B-מקס, מיקרו-וואן עם דלתות הזזה שמבוסס על פלטפורמת הפיאסטה. ייתכן ונפגוש גם בגרסה הסדרתית של הפיאסטה ST הספורטיבית, ואולי בקדימון כלשהו למונדיאו הבאה (שכבר הוצגה באמריקה תחת השם פיוז'ן).
פיאט: האיטלקים יציגו בשוויץ גרסה חדשה של ה-500 המצליחה. היא תכונה 500L, ותהיה מעין גרסת מיניוואן מרווחת יחסית לחמישה. פיאט עשויה להציג בתערוכה גם את גרסת ה-4X4 של הפנדה החדשה ומתיחת פנים לפיורינו, אם כי לגבי אלו עדיין אין מידע ודאי.
פיז'ו: ה-208 החדשה, מחליפת ה-207, תערוך בתערוכת ז'נבה הופעת בכורה - ככל הנראה גם בגרסת GTI מחוזקת. ה-208 עברה דיאטה ומבטיחה ביצועים ותצרוכת דלק משופרים, זאת למרות שימוש במנועים קטנים מבעבר.
פרארי: על-פי השמועות, פרארי תנצל את תערוכת ז'נבה כדי להחליף את ה-599 הוותיקה, מכונית שמשווקת בשינויים קלילים מאז תערוכת ז'נבה 2006. בשלב זה אין מידע רשמי לגבי הדגם החדש.
קיה: הדור השני של הסיד, המשפחתית הקומפקטית שמיועדת בעיקר לשוק האירופי (ומשווקת גם בישראל), יושק בתערוכה עם עיצוב חדש לחלוטין וככל הנראה גם עם מנוע 1.6 משודרג ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. אלינו הוא יגיע באזור חודש יוני הקרוב.
רולס רויס: לא ממש רלוונטי למרביתנו, אך בכל זאת - יצרנית האולטרה-יוקרה תשיק בז'נבה פנטום מחודשת. הלימוזינה הגדולה תקבל עדכונים קוסמטיים קלים, מערכות ניהול מנוע וחשמל משודרגות (שגם יובילו לתוספת להספק המנוע) ותוספות אבזור חדשות.
רנו: הצרפתים עשויים לחשוף בז'נבה את הקליאו החדשה, דור רביעי לסופר-מיני הוותיקה. הקליאו 4 תציע עיצוב נועז יותר, שמתבסס על שפת העיצוב החדשה של רנו (שהופיעה לראשונה ברכב סדרתי בטווינגו המחודשת). מלבד זאת, רנו עשויה להשיק בתערוכה גם רכב חשמלי קטן חדש, אם כי עדיין לא ידוע בוודאות אם זה יקרה.