טוויטר חזק מסקס
מחקר ראשון מסוגו בוחן האם התמכרות לרשתות חברתיות חזקה מהתמכרות לקפה, סיגריות, שינה ויחסי מין
רוצים לצייץ בטוויטר עכשיו? ועכשיו? בא לכם? ואחרי שהבנתם שבא לכם, אתם יכולים להתנגד לזה? החוקר וויליאם הופמן מאוניברסיטת שיקאגו לעסקים, בדק ומצא שההתנגדות הזו קשה יותר מאשר לסיגריות ואלכוהול. עוד טענה במחקר שערך היא כי למרות ששינה וסקס הם דחפים ביולגים חזקים מאוד, הנבדקים ויתרו לעצמם יותר על כיבוש הדחף כשכמהו למדיה חברתית. תוצאות הניסוי יפורסמו בקרוב במגזין פסיכולוג'יקל סיינס.
עוד ב-ynet מחשבים:
- אירופה לגוגל: דחו את תנאי השימוש החדשים
- שחקו בעבר:קלאסיקות שלא נס ליחן
- קינדל טאץ' זמין להזמנה לישראל
בניסוי קיבלו 205 נבדקים בין הגילאים 18 ל-85, מכשיר בלקברי. הנבדקים קיבלו הודעות במשך שבוע בהן נשאלו האם היה להם דחף בחצי השעה האחרונה. הם היו צריכים לענות מה הייתה עוצמתו של הדחף (מבר כיבוש עד בלתי ניתן לשליטה), האם הדחף מתנגש עם תאוות אחרות והאם הם התנגדו או התמסרו. סך הכל קיבל צוות המחקר 10,558 תשובות ו-7827 ''אירועי דחף'' דווחו.
מהניסוי עולה שככל שהשעה מאוחרת יותר, הנבדקים פחות הצליחו להתנגד לדחף להשתמש ברשת חברתית, ושהדחף לשימוש חזק יותר מדחפים מסורתיים כמו אלכוהול, סקס, קפה, עבודה וקניות. המחקר מצא כי סקס ושינה הם אכן הדחפים הכי חזקים, אולם להתנגד להם קל מאשר לצייץ בטוויטר.
''החיים המודרנים הם ערבוביה של מגוון דחפים שמתנגשים עם דחפים אחרים, שאיתם אנו מתמודדים עם חוסר הצלחה משתנה'', אומר הופמן. ''הדחף לשימוש במדיה חברתית קשה לכיבוש באופן יחסי בגלל הזמינות הרבה, וגם בגלל התחושה שזה לא 'עולה' הרבה. הדחף לסיגריות ואלכוהול הרבה יותר חזק אבל ידוע שיש להם מחיר ולא תמיד ההזדמנות קיימת. השימוש ברשת זמין יותר ועל כן 'גונב' הרבה יותר זמן''.