שתף קטע נבחר

מה צריך לעשות כדי לקבל פיצוי מיטבתה?

לקוח שרכש שוקו שהחמיץ ביקש להזמין פיצוי דרך שירות הלקוחות, אך טען כי טורטר לאחר שביקשו ממנו גם את הברקוד שלא היה ברשותו. מה לקוח צריך להוכיח בבואו לבקש החזר כספי או מוצר חלופי בעקבות בעיית השוקו החמוץ?

בשירות הלקוחות של יטבתה עסוקים הבוקר (א') בלקוחות שטוענים כי קנו שוקו שהחמיץ. מה צריך צרכן להוכיח בבואו לבקש החזר כספי או מוצר חלופי בעקבות בעיית השוקו שהחמיץ? במודעה שפרסמו ביטבתה בשבוע שעבר, לפיה אספו מהמדפים שקיות שוקו שהחמיץ, לא פורטה מדיניות ההחזר שלהם ולקוחות התלוננו על שכשהתקשרו ביקשו מהם לא מעט פרטים מזהים.

 

 

לא כל הצרכנים יודעים באלו פרטים עליהם להצטייד כדי לקבל תחליף למוצר הפגום. לקוח פנה ל-ynet בטענה ש"בשטראוס-יטבתה החליטו שצריך לטרטר קצת את הלקוחות כדי לקבל פיצוי". לטענתו, הגיע לעבודה כשברשותו תאריכי התפוגה של שני מארזי שמיניית שקיות שוקו שקנה, וכן אותיות לועזיות שהוטבעו על גבי המוצר לצד התאריכים.

 

"המוקדנית שענתה לי מיידית, ביקשה שאתן לה גם את הברקוד של המוצר נוסף לתאריכי התפוגה והאותיות באנגלית שמופיעות לידם. הסברתי לה שהמוצר לא נמצא לידי ולא אוכל להקריא לה את הברקוד שעל גביו, אולם כן רשמתי לעצמי מראש את תאריכי פגי התוקף והאותיות שלצידם".

 

למה צריך ברקוד אם יש לי אותיות ותאריכים?

הלקוח טוען שהמוקדנית התעקשה שלמרות סימני הזיהוי שאסף, היא חייבת את הברקוד "כדי לוודא שהמוצר שלנו". "הסברתי לה שוב שאני מבקש לא לטרטר סתם את הלקוחות וכיוון שהברקוד משותף לכל מארזי השוקו מן הסתם הם יודעים אותו", הוא טוען. "ביקשתי שתסתפק בתאריכי התפוגה והאותיות שלצידם. היא סירבה ואמרה לי להתקשר שוב, משום שהם עובדים עד 20:00.

 

"מכרו לי מוצר שהחמיץ, אך בשירות הלקוחות לא היה שום ניסיון לבוא לקראתי - למה לא הציעו שהם עצמם ייתקשרו אליי בערב? מדוע לא הסבירו לי אם המוצר שברשותי בטוח לצריכה או שלא? מבחינתם כל מי שמתקשר רק רוצה פיצוי וזהו. לא כל צרכן בארץ הוא מטרד או שקרן שצריך לסנן אותו מבין הלקוחות האמיתיים". 

 

כשהתקשרנו בעצמנו לשירות הלקוחות, ענו לנו במהירות. "אקח את כל הפרטים שלך וארשום מספר פנייה", אמר לנו נציג בשם מעיין. "אם אין לכם פרטים של המוצר, תצטרכו להתקשר במועד אחר. לקוחות צריכים לומר לנו היכן קנו אותו, מה מספר הברקוד, מהם תאריכי הקנייה, ומהן האותיות שלצד תאריכי הקנייה. את הפרטים נעביר לאבטחת איכות ואתם תקבלו מכתב עם תוווי קנייה".

 

מה גובה הפיצוי?

 

"אם קניתם שמיניית שוקו, שהמחיר המומלץ שלה עומד על 18.98 שקל, אנחנו נותנים 30 שקל בתווי קנייה לרשתות מגה, שופרסל ושפע שוק, ותוכלו לקנות בהם כל מוצר של יוטבתה". פיצוי על שתי שמיניות שוקו, אגב, עומד על 50 שקל.

 

האם השוקו שהחמיץ מסוכן לבריאות?

 

"לא. אם חשים ברגישות, מומלץ להיוועץ ברופא. אלו שרגישים לחלב יתכן שחשו ברע, אבל אם יש בגוף משהו זר הוא מקיא אותו החוצה".

   

 מיטבתה נמסר: "שירות הלקוחות של יטבתה שוחח עם הלקוח, התנצל על חווית השירות וטיפל בנושא לשביעות רצונו. חשוב לציין כי כאשר לקוח מבקש לקבל פיצוי על מארזי שמיניות, מדיניות החזרת המוצרים כוללת ציון מספר הברקוד המודפס על המוצר וזאת על מנת לוודא שמדובר במארז של יטבתה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: מירב קרסטל
שוקו יטבתה
צילום: מירב קרסטל
מומלצים