דורשים רמזור: "צומת יסעור - פצצה מתקתקת"
תושבי הקיבוץ בגליל המערבי טוענים שהיציאה מהיישוב וההשתלבות בכביש 70 כרוכות בסכנת חיים: "לפעמים עומדים 20 דקות". מע"צ לא מתרשמת: "אין שום סיכון". צפו בסרטון
בתגובה לדברים נמסר מהחברה הלאומית לדרכים כי אין ממש בטענות התושבים. "אין סיכון בצומת ואין הצדקה לרמזור", נמסר.
בסרטון שהעלו תושבי הקיבוץ לרשת, ונקרא "בקרוב אסון בצומת יסעור!" מתועד המתרחש בצומת, כאשר כלי רכב והולכי רגל מנסים להשתלב בתנועה.
כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:
- תקיפת איראן על הפרק? נתניהו יבקר בארה"ב
- מפקד חדש לחיל האוויר: אלוף אמיר אשל
- שוב שיבושים ועיכובים: רכבת נתקעה בת"א
- חייל, תפסת טרמפ? אל"מ ישפוט אותך בקריה
בצומת יסעור מצטלב כביש הגישה היחיד של הקיבוץ עם כביש 70, בקטע שבין צומת אחיהוד לצומת יבור. על מי שמנסה להשתלב בכביש הראשי מוטל האתגר להתמודד עם כביש דו מסלולי (שני נתיבים לכל כיוון), ועם מכוניות הנוסעות במהירות מותרת של 90 קמ"ש.
"אנחנו מרגישים נצורים", אומר אלון מאיר, תושב יסעור. "היציאה מהקיבוץ בלתי נסבלת ואין שום גשר או פתרון. חלק מהאנשים מתייאשים ופונים לכיוון הנגדי מכיוון היעד שלהם, רק כדי לצאת מכאן".
לטענת מאיר, החברה הלאומית לדרכים (לשעבר מע"צ) ביצעה מדידות תנועה במקום וספרה כמות כלי רכב חולפים, אך לא נמצאה חריגה בנפח התעבורה. "הם מדדו את זה לאורך כל היום, אז הממוצע הוא בסדר. אבל העומס העיקרי הוא בשעות הבוקר והצהריים", ממשיך מאיר. "יש כאן פצצה מתקתקת, ובמקום להביא חבלן ולנטרל, הם בוחנים אם בכלל להביא חבלן. ארבע שנים אנחנו מנסים לקבל רמזור".
מהחברה נמסר שהצבת רמזור במקום תשפיע לרעה על הרשת הבין עירונית, מכיוון שהיא תיצור עומסים בצירים הראשיים ותגדיל את הפקקים וזמני הנסיעה.
אבי שמול, דובר החברה הלאומית לדרכים, מסר בתגובה: "מבדיקת נתוני תאונות דרכים עולה כי בין השנים 2008-2011 אירעו בצומת שלוש תאונות דרכים קלות בלבד. הצומת אינו מוגדר כמוקד סיכון ואין כל הצדקה להצבת רמזורים. תמוהה הסיבה העומדת מאחורי ארגון ההפגנה".