מי צריך מדרגות: שתי מעליות לים יוקמו בנתניה
8 שנים לאחר הקמת המעליות הראשונות בישראל, באמצעותן ניתן לרדת מהמצוק לחוף נתניה, אישרה החברה הממשלתית לתיירות להקים עוד 2 מעליות בעיר. העלות: 16 מיליון שקל
כ-8 שנים לאחר שהוקמו המעליות הראשונות בישראל שבאמצעותן ניתן לרדת ישירות מהמצוק לחוף, במרכז טיילת הראשונים בחוף סירונית שבנתניה - אישרה לאחרונה החברה הממשלתית לתיירות תוכנית להקמת שתי מעליות נוספות. העלות: לא פחות מ-16 מיליון שקל.
השרון: מעלית לים, שדה פתוח ומסעדה בלי שלט
מדובר בתוכנית יוקרתית שבמסגרתה תוקם מעלית אחת בטיילת הדרומית של נתניה, סמוך למלון איילנד. מעלית נוספת, שצפויה לקום ליד מלון העונות בעיר, ממתינה עדיין לאישור תקציבי. על התכנון מופקד האדריכל נתנאל בן יצחק. בכך יאפשרו המעליות לציבור המטיילים נגישות מירבית לחופי העיר.
עבודות ההקמה של המעלית הראשונה צפויות להתחיל כבר בקיץ הקרוב, ובתוך כשנה מיום תחילת העבודה (קיץ 2013) כבר יוכלו התושבים והתיירים ליהנות מהגעה פשוטה לחוף הים. על מימון הפרויקט אמונות עיריית נתניה והחברה הממשלתית לתיירות.
בגלל הפרשי הגבהים
אז למה בעצם צריך מעלית לים? נתניה ממוקמת לאורך שפת הים על מצוק שאורכו קרוב ל-12 ק"מ. הפרשי הגבהים בין הרחובות המערביים של העיר לחוף מגיעים ל-50 מ' ואף יותר, עובדה שהקשתה על הבאים לחוף - במיוחד בסוף הבילוי בים.
במספר מקומות לאורך המצוק נבנו במשך השנים מדרגות לים, אך פרויקט המעליות לים נועד להגביר את הנגישות ואף להעניק ערך מוסף למצוקי החוף של העיר, ובאותה נשימה להרחיב את התשתית התיירותית שלה.
לדברי ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, העירייה עושה כל מאמץ כדי לשדרג את התשתית התיירותית של נתניה, תוך הגברת איכות חייהם של תושבי העיר. "לאחרונה הוכתרה נתניה כעיר היפה ביותר בישראל. במקרה זה מדובר גם באטרקציה תיירותית וגם באמצעי עזר לציבור רחב המבקש לרדת לחוף, אמצעי שגם יפתור בעיה פונקציונלית וגם יגרום הנאה ויזואלית למשתמשיו", הסבירה את הסיבות לתוכנית.