אלפא רומיאו ג'ולייטה TCT - השקה מקומית
הגרסה האוטומטית של הג'ולייטה המשפחתית מושקת רשמית בישראל. הפעם עם תיבה מתוחכמת ומנוע טורבו שמספק 170 כ"ס. המחיר: החל מ-174 אלף שקל
חברת סמל"ת, יבואנית אלפא רומיאו לישראל, השיקה היום (ג') רשמית את הגרסה האוטומטית של הג'ולייטה. המשפחתית הקומפקטית-יוקרתית תוצע בגרסה זו עם תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד, העונה בגרסת אלפא לשם "TCT". וכדי להבהיר, מדובר במהדורה מעודכנת ומשופרת לתיבת ה-TCT שפגשנו כבר במיטו הקטנה יותר.
אורי להב, מנכ"ל קבוצת סמל"ת, אמר באירוע ההשקה כי על כתפי הג'ולייטה האוטומטית, שמחירה יהיה בין 174 ל-204 אלף שקל בהתאם לרמת הגימור, תופקד המשימה לשמר את היקף המכירות של המותג האיטלקי בישראל, גם בשנה הנוכחית. זאת, למרות הפסקת ייצור ה-159, מכונית שזכתה להצלחה נאה בישראל וממנה נותרו רק כ-25 יחידות - עם תיבה ידנית בלבד. מעניין לציין כי ה-159 לא תוחלף בדגם חדש עד להגעת הג'וליה (Giulia) לקראת שנת 2014.
להב מצפה למכירות של כ-500 יחידות מהדגם האוטומטי, ובכך להפוך את אלפא רומיאו לנמכרת ביותר בתת-פלח היוקרה של המשפחתיות הקומפקטיות. לצורך כך יהיה עליו, לדבריו, להתמודד עם תחרות עזה מצד אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1 החדשה. לדברי להב, אודי מהווה יריב עיקש במיוחד, שכן ה-A3 תוחלף בקרוב בדגם חדש, עובדה המאפשרת ליבואנית לשווק את הדגם היוצא במחירים תחרותיים במיוחד. ב.מ.וו לעומת זאת עוברת לשכון בבית דלק מוטורס, אשר הצהירה זה מכבר כי בדעתה להציע את הקטנה עם תג-מחיר אטרקטיבי מאי פעם. יש להזכיר כי ב-2011 נמכרו שתי המתמודדות הקשות מגרמניה, עם תיבה אוטומטית (שלא הוצעה בג'ולייטה) ובמספרים גדולים משמעותית מיריבתן האיטלקית.
הג'ולייטה TCT תוצע רק בגרסת מולטיאייר, עם מנוע מוגדש בנפח 1.4 ליטר והספק מרבי של 170 כ"ס. גרסת דיזל דומה הנמכרת באירופה לא תגיע אלינו, ותיבת ה-TCT לא צפויה להגיע לגרסאות נוספות של הג'ולייטה בעתיד הקרוב, למשל התלתן-ירוק או גרסת הבסיס.
השקת התיבה החדשה מהווה סנונית ראשונה בתוכנית הצמיחה של אלפא רומיאו, שתכלול השקת דגמים חדשים בקטגוריות בהן לא הייתה בעבר - למשל מכונית מיני חדשה על בסיס פיאט 500 וצמד רכבי פנאי - והכל בשנתיים הקרובות.