שתף קטע נבחר
 

דרך חדשה

ארוחת בוקר משותפת, ניקוד על התנהגות טובה ותמורה לעבודה קשה. החזון של מנהלת בית ספר עגורים, אילנה ויינמן, עוזר לתלמידים שנפלטו מכל המסגרות להצליח בלימודים

כשהגיעה אילנה ויינמן לנהל את בית-הספר האזורי עגורים במבואות חרמון, שבו לומדים תלמידים שנפלטו מכל מסגרת אפשרית, היא קיבלה שתי החלטות: למגר את האלימות במקום ולגרום לתלמידים ללמוד. היום, חצי שנה לאחר מכן, מתברר שהיא הצליחה.

 

בעגורים לומדים 21 תלמידים בני ‭.17-12‬ כמעט כולם סובלים מבעיות קשב וריכוז שגרמו להם גם לבעיות התנהגות. "אני מאמינה בהם. מדובר בילדים טובים שהחיים הובילו אותם למקומות פחות טובים. חלק מהתלמידים נזרקו משבעה בתי-ספר, ואחרים נחשבו לבעייתיים כבר בגן. לכמה מהם אף יש תיקים במשטרה, והם לא הצליחו להשתלב במוסדות חינוך רגילים‭,"‬ סיפרה ויינמן.

 

המנהלת וצוות ההוראה בבית-הספר עגורים (צילום: אפי שריר) (צילום: אפי שריר)
המנהלת וצוות ההוראה בבית-הספר עגורים(צילום: אפי שריר)

 

ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, בני בן מובחר, שהקים יחד עם משרד החינוך את בית הספר: "מדובר בילדים שחלקם כבר נפלטו מכל המסגרות. לכן החלטתי לתת להם אפשרות נוספת לשנות את חייהם ולהעלות אותם למסלול של הצלחות ושל למידה. לא מדובר בתהליך פשוט, אך אכפת לנו וחשוב לנו שהם יצליחו‭." ‬

 

השינוי הראשון שהנהיגה ויינמן היה לפתוח את היום בארוחת בוקר משותפת של צוות המורים ושל התלמידים. "כשהבטן מלאה, והתלמיד מרגיש שאכפת לך ממנו, אפשר להתחיל ללמוד‭,"‬ היא אומרת. לאחר מכן היא הנהיגה שיטת ניקוד, שלפיה כל מעשה טוב מקנה נקודות. למשל, כניסה בזמן לכיתה שווה 5 נקודות. למידה בכיתה שיעור שלם ‭4 -‬ נקודות וכו‭300 .'‬ נקודות מקנות חטיף; ‭1,000‬ נקודות - קפה ומאפה, ומצטיין החודש מקבל כרטיס למשחק של הפועל קריית שמונה. וזה עובד.

 

"זה מרגש לראות אותם משתנים, משתדלים ועושים דברים שהם לא עשו מעולם. אני רוצה לראות אותם בסוף התהליך אנשים בוגרים שמתפקדים בחברה נורמטיבית‭,"‬ אמרה ויינמן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אפי שריר
מנהלת ביה"ס עגורים אילנה ויינמן
צילום: אפי שריר
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים