"ויקטוריה'ס סיקרט" מגיעה לישראל
מותג ההלבשה התחתונה, הבישום והלבשת הפנאי האמריקאי יפתח 2 חנויות בנתב"ג. הזכיינית תהיה חברת הדיוטי פרי, ג'יימס ריצ'רדסון. החנויות החדשות ייפתחו לקראת הקיץ וימכרו רק מוצרים שאינם מחייבים מדידה
"ויקטוריה'ס סיקרט" מגיעה לישראל. מותג ההלבשה התחתונה, הבישום והלבשת הפנאי האמריקאי מגיע לכאן דווקא באמצעות ג'יימס ריצ'רדסון, חברת הדיוטי פרי שקיבלה את הזיכיון. בשלב הראשון לא נראה בארץ את החנויות המוכרות מקניוני ארצות-הברית, שגודלן נע בין 600 ל2,000- מ"ר, אלא חנויות קטנות יותר.
גם הם הגיעו אלינו השנה:
לקראת הקיץ ייפתחו שתי חנויות בגודל של 120-100 מ"ר כל אחת. האחת תמוקם בתוך מתחם הדיוטי פרי, והשנייה בקניון "שחקים" הפתוח לכל מי שמגיע לנתב"ג ולא רק לנוסעים לחו"ל. ל"ממון" נודע כי המו"מ בין ויקטוריה'ס סיקרט לג'יימס ריצ'רדסון כבר הושלם. עכשיו נותר רק להמתין להשלמת המו"מ בין ג'יימס ריצ'רדסון לרשות שדות התעופה.
שתי החנויות החדשות יישאו את הלוגו של ויקטוריה'ס סיקרט, הן על החנות והן על שקיות האריזה. כל המוצרים שיימכרו בהן יהיו של ויקטוריה'ס סיקרט, אבל הן יעבדו על פי המודל שבו יוצאת הרשת לעולם: מודל הדיוטי פרי, כלומר, אך ורק מוצרים שאינם מחייבים מדידה. על פי הערכות, מדובר ב300- מבין כ2,000- הפריטים שמוכרת כל חנות אמריקאית: הרבה בישום ומוצרי פינוק לגוף, סבונים, קצפי אמבטיה, קרם לחות מכל הסוגים. בשנים האחרונות תופסת הקטגוריה הזאת חלק הולך וגדל גם ממכירות הרשת בארה"ב, והיא פופולרית במיוחד בעיקר הודות למחירים הזולים יחסית, שבדרך כלל לא עולים על 25 דולר לפריט, וגם בגלל שם המותג.
כמו כן יימכרו בחנויות אביזרים כמו תיקים, חגורות ותכשיטים למיניהם, הלבשה תחתונה בתנאי שאינה דורשת מדידה, תחתונים כן - אבל לא חזיות ובגדי ים. יימכרו גם בייבי דול, חלוקי בית, עליוניות, פיג'מות וביגוד העונה על קטגוריית הקנייה האימפולסיבית. בחנויות אפילו לא יהיו תאי מדידה.
למותג יש היום יותר מ1,000- חנויות בארה"ב, רובן המכריע בקניונים, ועוד יותר מ100- חנויות עצמאיות שנמכרים בהן מוצרי הקוסמטיקה של המותג.
המרדף אחרי הזיכיון
במשך השנים דחו בוויקטוריה'ס סיקרט כל הצעה לצאת אל מחוץ לגבולותיה של ארצות הברית. אפילו בקנדה נפתחו חנויות תחת שם מותג שונה. מכיוון שלסלי וקסלר, בעלי הרשת, הוא אוהד ישראל ותורם גדול למדינה, כל מי שהוא משהו בשוק הישראלי עלה אליו לרגל. למרדף אחרי הזיכיון גויסו גם קרובי משפחה ומכרים. בין המבקשים היו משפחת סקאל, משפחת גינדי, רמי שביט ועוד.
בשנתיים האחרונות פורצת ויקטוריה'ס סיקרט לשוק שמחוץ לארצות-הברית, אבל בחברה החליטו לעשות זאת בדגם מיוחד שגובש כדי להתאים למתחמי הדיוטי פרי בעולם. חנויות קטנות יחסית, בשטחים של 120-100 מ"ר, תחת המותג, שמוכרות מוצרים שאינם ניתנים למדידה עם דגש על קוסמטיקה, טואלטיקה ואביזרים. חנויות מהסוג הזה כבר נפתחו ביותר מ70- מדינות.
בעקבות הצלחתן הגדולה של החנויות האלה החליטו בחברה להעתיק את המודל גם לחנויות במרכזי מכירות באותן מדינות, באמצעות הזכיינים המקומיים שממנפים את החדירה העולמית. זה קרה בברזיל ובהודו, שתי מדינות שנרשמו בהן סיפורי הצלחה.
החנות הראשונה בעולם מחוץ לארצות-הברית על פי המודל המקורי האמריקאי תיפתח לקראת הקיץ ברחוב בונד סטריט בלונדון. היא תשתרע על שטח של 1,650 מ"ר, ותופעל ישירות על ידי החברה ולא באמצעות זכיינים. הכוונה היא לפתוח עוד שתי חנויות כאלה בלונדון.
בג'יימס ריצ'רדסון סירבו להתייחס לקבלת הזיכיון. אין ספק שאם יצליחו החנויות בנתב"ג, יש סיכוי שנראה חזרה על המודל העולמי, וחנויות ויקטוריה'ס סיקרט מהדגם המוקטן יגיעו גם לקניונים. לחנויות על פי הדגם המקורי יהיה צורך להמתין עוד.
סביבת קניות נוחה לגברים
ויקטוריה'ס סיקרט הוא מותג שנולד בשנת 1977 בסן פרנסיסקו, קליפורניה. רוי ריימונד, בוגר בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת סטנפורד, מצא את עצמו נבוך שוב ושוב כשניסה לרכוש הלבשה תחתונה לאשתו בחנויות כלבו. הוא פתח את החנות הראשונה שלו במרכז המכירות סטנפורד בפאלו אלטו, ובמהירות ייסד גם שירות למכירה באמצעות קטלוגים ופתח שלוש חנויות נוספות.
החשיבה מאחורי החנויות האלה הייתה ליצור סביבת קניות נוחה לגברים באמצעות העיצוב, הצגת המוצרים ושיטת המכירה, קירות עץ ושימוש באלמנטים ויקטוריאניים בעיצוב (זהו גם מקור השם) ומוכרים מסייעים. ההלבשה התחתונה לא הוצגה בכמויות אלא על פי סגנון, כשהמוצרים תלויים במסגרות על הקירות והמוכרים מסייעים ללקוחות להתמצא.
אחרי חמש שנות פעילות מכר ריימונד את הרשת ב4- מיליון דולר. הרשת כבר מנתה אז שש חנויות, עם קטלוג שכלל 42 עמודים. הקונה היה לסלי וקסלר, יהודי אמריקאי אוהד ישראל מקולומבוס, אוהיו, בעל חברת לימיטד, שהפך אותה לסיפור הצלחה.
החברה התפרסמה בתצוגת האופנה השנתית המפוארת שלה, בקטלוגים, וכיום גם באינטרנט ובבחירת הדוגמניות להלבשה התחתונה, המכונות "המלאכיות של ויקטוריה." עם הדוגמניות שליוו את החברה במשך השנים נמנות טיירה בנקס, היידי קלום, סטפני סימור ועוד.
הידיעה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של עיתון "ידיעות אחרונות"
Read this article in English