שתף קטע נבחר
 

כריסטיני מציגה: הנעה כפולה סדרתית לאופנועים

חברת כריסטיני חושפת את דגמי 2012 כפולי ההנעה. האם יתפתח הרעיון גם לאופנועים סדרתיים של יצרנים גדולים ומבוססים? בינתיים זה לא נראה כך

עד לפני מספר שנים נחשבה הנעה כפולה באופנועים כרעיון לא ממש מוצלח או נחוץ - בעיקר לא כאשר מדובר בדגמים סדרתיים. ימאהה פיתחה אמנם בסוף שנות ה-90 מערכת הנעה-כפולה המבוססת על משאבות הידראוליות, והתקינה אותה ב-WR450 שסיים בהצלחה לא מבוטלת את ראלי הדקאר התובעני. היא גם הציעה את המערכת מאוחר יותר בדגם האנדורו TT600R, אלא שהאופנוע לא זכה להצלחה, והיפנים החליטו להחזיר את הרעיון למגירה.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

 

זה לא הפריע לסדנה אמריקנית קטנה בשם כריסטיני (Christini) לפתח ולהציג לפני מספר שנים מערכת הנעה כפולה משלה, המבוססת על גלי הינע. לא סתם להציג, אלא גם לשווק  כקיט להרכבה. לאחר מכן החליטה החברה לעלות מדרגה ולפתח אופנוע מוטוקרוס כפול-הנעה, עמו החלה להתחרות במירוצים. כנראה בהצלחה, שכן לפני שנה הפתיעה וחשפה שני דגמי מוטוקרוס כפולי הנעה, אותם היא משווקת לקהל הרחב.

 

הרעיון מאחורי המערכת של כריסטיני מורכב למדי, וננסה להסביר אותו בפשטות. מדובר בשרשרת נוספת המחוברת לגלגל השיניים היוצא מתיבת ההילוכים, ואשר מניעה גל-הינע העובר אל ראש ההיגוי, ומשם יורד לכיוון הגלגל הקדמי על-ידי שני גלי-הינע גמישים נוספים, הצמודים לצינורות המזלג. וזה עובד, כך מסתבר. כעת חושפת החברה לא רק דגמים משודרגים מעט, אלא גם גרסה דו-שימושית לאופנוע המוטוקרוס הייעודי, עם רישוי כביש מלא.

 

הדגם הכל-חדש נקרא 450DS, ומבוסס כאמור על גרסת המוטוקרוס בנפח זהה. שלדת האלומיניום זהה, וכך גם המנוע והמתלים. השינויים מתבטאים בפלסטיקה שונה, מושב אחר (בגובה זהה של 953 מ"מ) וצמיגים בפרופיל פחות קרבי. על-מנת לקבל רישוי כביש נוספו כמובן אביזרים נדרשים כמו יחידת תאורה קדמית, מאותתים ומד מהירות. משקל האופנוע עלה ב-2 ק"ג ל-127 ק"ג בלבד. מחירו אגב עומד על 7,695 דולר, 800 יותר מגרסת המוטוקרוס.

 

הכתבה באדיבות אתר דו"גרי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים