אלפא רומיאו ג'ולייטה TCT: מבחן דרכים
אלפא רומיאו מעוניינת להפוך לשחקנית מרכזית בשוק היוקרה הישראלי, והמכונית החשובה ביותר במהלך הזה תהיה הג'ולייטה TCT האוטומטית. האם היא מבצעת כנדרש?
- קטגוריה: משפחתית-קומפקטית-יוקרתית
- מתחרות עיקריות: אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1, וולוו C30
- מחיר התחלתי: 175 אלף שקל
- מחיר לדגם שנבחן: 197 אלף שקל
1. תא נוסעים ותפעול
תא הנוסעים מאופק יחסית למראה. איכות החומרים טובה וכך גם ההרכבה, אך יש טובות ממנה בקטגוריה - אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1 למשל. חלק מהמנופים והפקדים אינם יוקרתיים מספיק, אך הנדסת האנוש טובה למדי. המרווח מלפנים טוב לגובה ממוצע, אך הופך בעייתי לגבוהים. מושב הנהג נוח לכיוון, ותנוחת הנהיגה סבירה. מאחור יש פחות מקום, בעיקר עקב התקרה הנמוכה. תא המטען יספיק למשפחה צעירה, ולא יותר מכך.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
כיול המתלים נוקשה יחסית, ופוגם בנוחות הנסיעה בתוך העיר. מחוץ לעיר ועל כבישים מהירים, המצב טוב בהרבה. ההיגוי קל ומדויק במצב N ("רגיל" - Normal) של מערכת השליטה DNA, אך כבד מעט לשימוש עירוני במצב D ("דינמי" - Dynamic), המתאים יותר לנסיעה בינעירונית. העברת ההילוכים בתיבה הדו-מצמדית טובה מאד, מה שתורם להעברת כוח חלקה כמעט ללא טלטולים.
3. מנוע-גיר
מנוע הג'ולייטה TCT הוא ה-1.4 ליטר-טורבו המודרני של קונצרן פיאט, עם 170 כ"ס ונתון מומנט גבוה יחסית של 25.4 קג"מ, כבר ב-2,500 סל"ד. המנוע
גמיש, חזק ונעים, אך פחות ספורטיבי מהצפוי. תגובת המצערת במצב N איטית יחסית, אך במצב D היא מלווה בעצבנות יתרה לעיתים. מערכת העצור-סע (ניתנת לניתוק), מניעה את המנוע בעצלתיים. תצרוכת הדלק עמדה בתנאי המבחן על כ-10 ק"מ לליטר, ואפשר להתייחס אליה כנתון ריאלי לשימוש יומיומי אמיתי
תיבת ההילוכים הרובוטית מהירה, אך אינה עקבית ומאפשרת גלישה מיותרת בעלייה-ירידה, למרות מערכת סיוע בזינוק בעלייה. גם זחילה בתמרון חנייה, מהבעיות היותר-מטרידות של תיבות רובוטיות, אינה חלקה משיהוקים. מנופי השליטה על ההגה מונעים מעבר אוטומטי להילוך גבוה יותר, רק במצב "ידני" בבורר ההילוכים.
4. התנהגות ואבזור בטיחות
היכולת הדינמית של הג'ולייטה גבוהה, עם אחיזת כביש מצוינת תודות לכיול מתלים נכון וצמיגי 225-55-17 רחבים ברמת הגימור שנבחנה ("דיסטינקטיב"). ההיגוי מהיר ודי מדויק, ומאפשר שליטה טובה במרכב המכונית. בלמי המכונית מעט רגישים בנסיעה רגועה, ואינם חזקים במיוחד תחת עומס. אבזור הבטיחות כולל שש כריות אוויר ובקרת יציבות בכל הגרסאות. במבחן הריסוק זכתה הג'ולייטה זכתה לחמישה כוכבים, ציון בטיחות מרבי.
5. אבזור
הג'ולייטה TCT מוצעת בשלוש רמות אבזור. הבסיסית ("פרוגרשן") עולה 175 אלף שקל ומציעה אבזור בסיסי בקטגוריה, ולא יותר מכך. האמצעית ("דיסטינקטיב") עולה 184 אלף ומוסיפה בקרת אקלים, תפעול אורות ומגבים אוטומטי, בקרת שיוט, מראות מתקפלות וחישוקי "17 (במקום "16). הגבוהה ("מילאנו") מציעה בנוסף חלון גג חשמלי כפול, מושבי עור וחישוקי "18. כדאי לציין כי באף אחת מרמות הגימור לא מציעה אלפא חיבור AUX ,USB ובלוטות' למערכת השמע, לא אופייני בקטגוריית מחיר זו.
ציון כולל וסיכום
+ בטוחה, איכותית, יחידת מנוע-גיר, יכולת דינמית, ביצועים- רמת אבזור סבירה בלבד. נוחות נסיעה, מרחב מצומצם לנוסעים, לא ספורטיבית, תג-מחיר גבוה יחסית.
ולבסוף: הג'ולייטה תקסום בעיקר לנהגים עם סימפטיה מיוחדת למותג האיטלקי, על כל המשתמע מכך. עבור השאר, בשוק הקומפקטיות-יוקרתיות יש אלטרנטיבות, חלקן עדיפות.
מנוע | ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 1.4 ליטר / בנזין |
הספק מרבי | 170 כ"ס ב-5,500 סל"ד |
מומנט מרבי | 25.4 קג"מ ב-2,500 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / רובוטית, שישה הילוכים |
מרכב | חמש דלתות, האצ'בק |
אורך | 435 ס"מ |
רוחב | 179 ס"מ |
גובה | 146 ס"מ |
בסיס גלגלים | 263 ס"מ |
משקל | 1,365 ק"ג |
נפח תא מטען | 350 ליטר |
100-0 קמ"ש | 7.8 שניות |
מהירות מרבית | 218 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 17.2 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) | 10.3 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 134 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 3 |
מחיר לגרסה שנבחנה | 197,000 שקל |
אחריות | 24 חודשים |
כריות אוויר | 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | 5 כוכבים לפי Euro NCAP |
הכותב גם התארח במסלול הניסוי של אלפא רומיאו באיטליה