רנו טווינגו R.S מחודשת, קטנה לממהרים
חודשים ספורים אחרי ששינתה את עיצוב הטווינגו, תשיק רנו בתערוכת ז'נבה עדכון דומה גם לגרסת הספורט. המנוע והביצועים נותרו ללא שינויים של ממש
רנו תשיק בתערוכת ז'נבה את הטווינגו R.S (רנו-ספורט) המחודשת. מדובר בגרסה הספורטיבית של הטווינגו דור שני, שמתיחת הפנים שלה הוצגה לפני חודשים ספורים בתערוכת פרנקפורט. לגרסת הספורט מנוע חזק יותר וכיול מתלים שונה, והיא מתוכננת להתחרות במיני-ספורטיביות דוגמת אבארט (פיאט) 500. נכון לעתה לא ידוע על כוונה של חברת קרסו, יבואנית רנו, לשווק את הגרסה החדשה בישראל (הטווינגו לא נמכרת אצלנו כלל). ראוי לציין כי ה-R.S אמנם הוצגה בפרנקפורט יחד עם הגרסה הרגילה, אך בגרסת טרום-ייצור ועם עיצוב שונה במקצת (בעיקר בחירה שונה של גוונים).
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- תיעוד בלעדי: עובדי הרכבת תוקפים את המנכ"ל
לטווינגו R.S מנוע 1.6 ליטר עם 133 כ"ס ו-16.3 קג"מ (בדיוק כמו לפני מתיחת הפנים). המנוע יהיה חסכוני מעט מבעבר, עם שיפור של כ-3% בתצרוכת הדלק וזיהום האוויר (15.4 ק"מ לליטר ו-150 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע). רנו לא מפרסמת נתוני ביצועים, אך הם צפויים להיות זהים לדגם המקורי ולעמוד על 8.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 201 קמ"ש.
לטווינגו R.S תיבת חמישה הילוכים ידנית המעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים. היא תוצע בגרסה רגילה ועם ערכת מתלי "קאפ" (Cup), הכוללים הנמכה של ארבעה מ"מ לשיפור היכולת הדינמית.
כמו בעבר, תוצע גם גרסת גורדיני, שמתאפיינת בצמד פסים לבנים לאורך המרכב. הגורדיני מובדלת גם באבזור, שיכלול בגרסה זו גם בקרת אקלים ומושבי עור מעוטרים בכחול או אפור. לדגם הרגיל מושבים והגה עם עיטורים לבנים ותפירה צהובה. מבחינת עיצוב, לא חלו שינויים דרמטיים בתא הנוסעים, בעוד שבחוץ ה-R.S זכתה לאותו טיפול כמו הטווינגו הרגילה. זה אומר שעיצובה אגרסיבי יותר, וכולל את חרטום רנו החדש (שיגיע למרבית הדגמים של היצרנית בהמשך).
את ה-R.S ניתן לזהות בעיקר תודות לחישוקי ה-"16 או "17, לספויילר הקדמי דמוי הגל שמשולב בפגוש הקדמי, ולספוילר האחורי הקטן ופתח המפלט הבולט.