אודי RS 4 חדשה - אתם כנראה רוצים כזו
אודי חושפת תמונות ופרטים ראשונים על הגרסה הבכירה במשפחת ה-A4. עם מרכב סטיישן שימושי, הנעה כפולה ו-450 כ"ס שימושיים לא פחות
אודי פרסמה תמונות רשמיות ראשונות של ה-RS 4 החדשה, הגרסה החזקה והיקרה ביותר של משפחת ה-A4. זוהי פעם שלישית בה אודי מציגה גרסת RS ספורטיבית לדגם הפופולרי, כאשר גם הפעם היא בוחרת לעשות זאת ראשית עם גרסת אוואנט (סטיישן). ה-RS 4 מתחרה בב.מ.וו M3, ובמרצדס AMG C63 המשווקת אף היא בגרסת סטיישן. ה-RS 4 החדשה חולקת מכלולים עם גרסת הקופה - ה-RS 5.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- הרכבת מתעללת בציבור, ושר התחבורה נעלם
מנוע V8 בנפח 4.2 ליטר מייצר כאן 450 כ"ס ב-8,250 סל"ד ו-43.8 קג"מ בין 4,000 ל-6,000 סל"ד. הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד, ולא תהיה, לפחות בתחילה, גרסה ידנית. מערכת ההנעה הכפולה מעבירה בנסיעה רגילה 40% מהכוח לפנים ו-60% לאחור, אך מסוגלת - בהתאם לתנאי הדרך ולאופי הנהיגה - לשלוח עד 70% לגלגלים הקדמיים, ועד 85% לאחוריים. ה-RS 4 תוכל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.7 שניות, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. הסרת ההגבלה תאפשר מהירות של 280 קמ"ש, כך אודי.
עוד נמסר כי הגרסה החדשה תהיה גדולה מ-A4 סטיישן: אורכה ורוחבה צמחו בכשני ס"מ בגלל שינויי עיצוב והרחבת מפסק הסרנים, בעוד שמערך מתלים חדש
הוביל להנמכת המרכב בשיעור דומה. ה-RS 4 תוצע עם צמיגים נדיבי מידות - 265-35 עם חישוקי "19, ומי שיחפוץ בכך יוכל לקבל חישוקי "20 (עם צמיגי 265-30) בתוספת תשלום. כן יוצעו שני מערכי מתלים, כאשר המתוחכם שבהם כולל מתלים אקטיביים הנעזרים בצינורות שמן בכדי לזהות צורך בהקשחת המתלים בצד החיצוני, כדי לצמצם זוויות גלגול.
מאודי נמסר כי ה-RS 4 החדשה תוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה בראשית החודש הבא, ותשווק בגרמניה החל בסתיו הקרוב. מחירה באירופה יעמוד על החל מ-76 אלף יורו (כ-380 אלף שקל לפני מסים). נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, לשווק את הגרסה החדשה בישראל.