אסטון מרטין זגאטו: 2 מיליון שקל, לפני מסים
רק 150 יחידות, תג-מחיר של שני מיליון שקל (לפני מסים), ועיצוב איטלקי מהמם. תכירו את גרסת הייצור של אחת המכוניות היפות והאקזוטיות של השנים האחרונות
קרוב לשנה לאחר שחשפה אותה לראשונה כדגם תצוגה, אסטון מרטין תשיק - בעוד כשלושה שבועות - בתערוכת ז'נבה את ה-V12 זגאטו. מדובר בפרי שיתוף פעולה בין יצרנית הרכב הבריטית, לבין סדנת העיצוב האיטלקית זגאטו (Zagato). שיתוף פעולה שכבר הוליד כמה יצירות יפהיפיות בעבר, וה-V12 החדשה ללא ספק מוסיפה להן כבוד.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- תיעוד בלעדי: עובדי הרכבת תוקפים את המנכ"ל
הדגם החדש מבוסס על ה-V12 ונטאז', ויעשה שימוש באותו מנוע בנפח 5.9 ליטר. אסטון מרטין עדיין לא מפרסמת מפרט טכני סופי, כך שלא ידוע אם ההספק נותר על 517 כ"ס, ומה הביצועים. תודות לשימוש נרחב באלומיניום וסיבי פחם, הזגאטו אמורה להיות קלה מוונטאז' רגילה, ותודות לכך גם מהירה יותר. הדגם הרגיל מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות, ולמהירות מרבית של 305 קמ"ש - כך שגם במצב זה ספק אם מישהו יתלונן על הביצועים.
גרסת זגאטו מתאפיינת בגג הבועה הכפולה, סימן היכר של מכוניות הסדנה מזה עשרות שנים. העיצוב בוצע בהשראת ה-DB4 GT זגאטו מראשית שנות ה-60, אחת מהמכוניות הזכורות ביותר שנולדה משיתוף הפעולה בין איטליה לבריטניה. הדגם החדש, שייוצר בהליך שיארוך 2,000 שעות עבודה (מהן 100 רק עבור הליך הצביעה), תוצע בארבעה גווני מרכב בלבד. אסטון מרטין תייצר 150 יחידות בלבד ממנה, כאשר כל אחת תישא תג מחיר של החל מ-330,000 פאונד, או כשני מיליון שקל לפני מסים.
פרטים נוספים על הדגם החדש צפויים להתפרסם בתערוכת ז'נבה. אסטון מרטין תחל בשיווק של הדגם החדש בסתיו הקרוב, ובדומה ליתר דגמי יצרנית מכוניות הספורט היוקרתית, היא אינה צפויה להגיע לישראל. וזה, אתם חייבים להודות, מצער למדי.