שתף קטע נבחר

לא עוד פקס: קורות חיים יצירתיים ברשת

גם למעסיקים נמאס מקורות החיים המשעממים שמעבד התמלילים שלנו פולט. האנשים שלפניכם מנצלים את הרשת, והרבה מאוד יצירתיות, כדי לעשות משהו אחר לגמרי

ניסוח קורות חיים היא משימה מורכבת. מצד אחד, אף אחד לא רוצה להתיש את המעסיק הפוטנציאלי שלו בסיפורי גבורה. מצד שני, רובנו חוששים שקורות החיים לא ייצגו אותנו כראוי: לא יחשפו את הידע הניהולי הרחב שצברנו בעבודה בבורגרנץ' בקיץ 99' ולא יגלו שהחיסרון הכי גדול שלנו הוא הפרפקציוניזם. מי שתחום העיסוק שלו מחייב אותו להיות יצירתי לא יכול להסתפק בקורות חיים על גבי קובץ Word. זה מה שעבר בראש של אודי דוניר, ארט דיירקטור וקופירייטר, שהקים אתר קורות חיים אינטרארטיבי.

 

לאחר המתנה די מייגעת - זה אתר פלאש, והוא נטען בלא פחות משתי דקות - מופיע אודי אינטראקטיבי, שאפשר להפעיל באמצעות העכבר.

 

עוד ב-ynet מחשבים:

 

"היה לי ברור שכדי שהגולשים יכנסו האתר צריך להיות כזה שלא נתקלים בו בכל יום", אומר דוניר ל-ynet מחשבים. "הכי קל זה לקחת טמפלט מוכן מאתרים כמו WIX או Vizualize.me ולהרים אתר אינסטנט. אבל מבחינתי זה פתרון קליל מדי".  

 

 

  

אך לא די להקים אתר. צריך לדעת איך לגרום לאנשים הנכונים להגיע אליו. "יומיים לפני ההשקה התחלתי לעשות באז בפייסבוק בלי לחשוף יותר מדע פרטים. כיוונתי את ההשקה לשעה 12:00 בצהריים, שעה שבה רוב האנשים מהסוג שאני מכיר נמצאים מול מחשב, בעבודה, בבית. אני מאוד מרוצה מהאימפקט שלו של האתר, וכבר קיבלתי טלפונים ומיילים מאנשים שרוצים להעסיק אותי. בנוסף, אני נעזר בגוגל אנליטיקס ויכול לראות בכל רגע נתון כמה גולשים נמצאים באתר - וזה מדהים, אין כמעט רגע מת שבו לא נמצא באתר אף גולש".

  

ויראליות ומסתורין

לפני חודשיים סיפר ynet כלכלה על אתר קורות החיים שיצר אסף, איש אינטרנט שביקש לשמור על נימה של מסתורין ולא פרסם את שמו המלא. "אני כבר 14 שנים חי ונושם אינטרנט ואוהב מאוד מדיה. הרשת היא הבמה שלי", מספר אסף ל-ynet מחשבים. "לפני מספר חודשים עלה בי הרעיון לזרוק חכה לאינטרנט ולראות מה יעלה, החל מהצעות עבודה ועד מיזמים. כמו כן גם רציתי לשמור על כושר".

 

אסף מציין שהאתר אפשר לו להרחיב את מאגר אנשי הקשר שלו, סייע לו להתחבר עם מנהלי חברות ואנשים מתחומים שונים ואפילו עורר כמה הצעות לדייטים. היום, ללא קידום מיוחד, מבקרים באתר כחמש מאות איש בחודש.

 

 

קורות חיים בטיים ליין

בסוף ינואר פרסם הגרדיאן שלפחות מחצית מהמעסיקים מרחרחים אחרי עמודי הפייסבוק של מועמדים לעבודה. עובדה זו עשויה להרתיע אתכם, אך לירן ספקטורובסקי החליט לקחת את לימון ההתערבות ולהפוך אותו ללימונדה של הצעות עבודה. הוא הפך את הטיימליין שלו בפייסבוק לקורות חיים מתעדכנים, המכילים תמונות, טקסט וסרטון וידאו. התוצאה אולי קצת פחות יפה, אבל זו עדיין הגשה מרעננת של מידע שלרוב מוצג באופן בנאלי.

 

 

גם המעצב הצעיר פיליפ סנטה יצר טיים ליין של קורות חיו, אך הוא עשה זאת מחוץ לפייסבוק. סנטה בן ה-19, מעצב אינטרנט עצמאי,החליט שהוא מוכן לדבר הבא: משרה בעמק הסיליקון. סנטה יצר אתר בו הוא מציג את קורות החיים שלו בצורה הומוריסטית, נותן גישה לתיק העבודות שלו ואפילו מציין שיסכים לעבוד תמורת פיצה וטאקו בל בחודשיים הראשונים.

 

 

 

האם זה שווה את ההשקעה? "נכון לכרגע – בהחלט", אומר דוניר. "וכל עוד אזכור לשלם על הדומיין, זה משהו שישאר איתי תמיד. האתר מציג אותי בדיוק כמו שאני ומראה את היכולות הטכניות והיצירתיות שלי. רק מהתגובות שאני מקבל אני מרגיש שעשיתי משהו מיוחד".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים