עובדי הרכבת מבקשים לפתוח שוב בעיצומים
הוועד וההסתדרות יערערו על החלטת בית הדין האזורי לאסור עליהם לשבות. ברקע: הצהרתו של שר התחבורה כי יעביר את תחזוקת הקרונות החדשים למיקור חוץ בעוד כשבועיים. כץ איים כי יסגור את הרכבת אם העובדים יפתחו ב"שביתה פראית"
האם שוב צפויים שיבושים בתנועת הרכבות? ועד העובדים וההסתדרות יפנו הלילה או בבוקר לבית הדין הארצי לעבודה, בבקשת ערעור על החלטת בית הדין האזורי בתל אביב מהשבוע לאסור עליהם לשבות.
- פוצץ המו"מ על הרכבת. עיני: השר כץ יצר משבר
כץ, מצדו, אמר היום בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 כי "אם כתוצאה מההסכם שייחתם לתחזוקת הקרונות, נחזור להשבתות פראיות, להפרת צווים
ולהתנהגות אלימה כמו תקיפת המנכ"ל - לא אהסס מלסגור את הרכבת ולפתוח אותה בדרך חדשה שתשרת את הנוסעים". הוא התייחס להשבתת הרכבת השבוע ול התנהלות הוועד, בראשות גילה אדרעי.
מדובר בפעם השנייה שכץ מעלה את הרעיון, זאת לאחר שבאפריל 2011 הזהיר כי יסגור את רכבת ישראל במידה שלא ייחתם הסכם בטיחות לנוסעים. איומו של השר נשא פרי - והסכם שכזה אכן נתחם בקיץ האחרון.
לדבריו, עד סוף החודש הנוכחי ייחתם הסכם למיקור חוץ של תחזוקת קרונות הרכבת החדשים מתוצרת בומברדייה הקנדית - עם או בלי ועד העובדים.
כץ הוסיף כי יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, היה צריך להדיח את יו"ר ועד עובדי הרכבת אדרעי מתפקידה - ולמנות ועד אחר שידאג לעובדים. "אני מאוד מעריך את עיני, אבל בעניין הזה הוא שגה. הציבור היה מתייצב לצדו אם היה מפטר את יו"ר ועד עובדי הרכבת", אמר.
שר התחבורה הפתיע באומרו שבשבועות האחרונים קיבל מסרים פוליטיים, לפיהם אל לו להיכנס לעימות עם ועד עובדי ישראל .לדבריו, "לא מעניין אותי הפריימריס. מעניינת אותי הפעלת החברה".
מההסתדרות ומוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה: "מדובר במאבק עקרוני נגד הכנסת עובדי קבלן לרכבת. במקום להציב תנאים מוקדמים ואולטימטומים, היה עדיף ששר התחבורה יישב למו״מ ענייני לטובת הציבור הרחב וציבור העובדים".