תקציב המועצה לצרכנות יגדל ב-4 מיליון שקל
התקציב, שעומד כיום על כ-4.8 מיליון שקל יקבל תוספת ויגיע ל-8.8 מיליון שקל בין 2012 ל-2013. בנוסף תקבל מועצה תקציבים ייעודיים לפרויקט אכיפה אזרחית של חוקים צרכניים וכן עבור הפעלת מתנדבים שיעסקו בסקרי מחירים
תקציב המועצה לצרכנות יגדל ל-8.8 מיליון שקל, כך סיכמו שר התמ"ת, שלום שמחון ואנשי אגף התקציבים במשרד האוצר. על פי הסיכום, בנוסף לבסיס התקציב העומד כיום על כ-4.8 מיליון שקל בשנה, תקבל המועצה בשנים 2012 ו- 2013 , תוספת של 4 מיליון שקל בכל שנה.
בנוסף להכפלת תקציב הבסיס, תקבל המועצה תקציביים ייעודיים לפעילויות מיוחדות בהן פרויקט נאמני הצרכנות - צרכנים שיעסקו בסקירת מחירים ופרויקט האכיפה האזרחית, במסגרתו מתנדבים יעקבו אחר עוולות צרכניות בשטח.
שמחון מסר כי "משרד התמ"ת רואה במועצה לצרכנות זרוע מרכזית בפעילות למען הצרכן וכי הגדלת תקציב המועצה הוא צעד משמעותי בשורת פעולות שנוקט בהם משרד התמ"ת על מנת להעצים את כוחו של הצרכן".
במקביל, כך נמסר ממשרד התמ"ת, ועדת קדמי לבדיקת שוק המזון צפויה לפרסם בקרוב את המלצותיה בדבר דרכים "להעצמת כוחו של הצרכן".
המועצה הישראלית לצרכנות, שהוקמה ב-1970, היא חברה ממשלתית שעיקר עיסוקה הוא טיפול בתלונות צרכנים, מציאת פתרונות לעוולות צרכניות, סיוע בהגשת תביעות משפטיות וייצוג הצרכנים מול נותני שירות ורשויות המדינה, שיפור האכיפה והחקיקה לטובת הצרכנים, ארגון מאבקים צרכניים והסברה.
נקודת החולשה של המועצה היא בארגון מאבקים צרכניים. הציבור שפונה אליה בתלונות, לא בהכרח רואה במועצה גוף שיכול להניע אותו לפעולה.