למה להחליף סוללה, אם אפשר להחליף מנוע?
במקום להחליף מצבר כל 100 ק"מ, למה שלא תחברו מנוע בנזין לנסיעות ארוכות ותנתקו אותו כשהגעתם לעיר? רינספיד מספקת פתרון מעניין לבעיה החשמלית
אז מי בעצם צריך עמדת החלפת מצברים? רינספיד, מי שמתמחה בחשיבה מחוץ לקופסה (מה שבא לידי ביטוי במכוניות התצוגה הביזאריות לעיתים שלה), תציג בז'נבה עוד רעיון חדשני. מכונית חשמלית המסוגלת לנסוע ללא הגבלה בסיוע בנזין - אבל רק כאשר יש בכך צורך. ובמילים אחרות, עם הפטנט של רינספיד תוכלו לחבר את החשמלית שלכם למנוע בנזין - בדומה לחיבור קטר לקרון ברכבת - וכך לקבל טווח נסיעה בלתי מוגבל בחופשות או בנסיעות ארוכות אחרות.
רינספיד מציגה:
- המכונית שצללה איתי
מכונית התצוגה השוויצרית רינספיד דוק-אנד-גו (Dock&Go, עגון וסע), היא סמארט פורטו חשמלית עם טווח נסיעה של כ-100 ק"מ בין טעינות. אבל אם זקוקים ליותר, אפשר לחבר אותה לנגרר מיוחד שכולל מנוע בנזין בנפח 1.0 ליטר. החיבור הזה הופך אותה למכונית כלאיים, ומאפשר לנסוע בלי לעצור להחלפת מצברים (אופציה שממילא לא קיימת בסמארט וגוזלת זמן רב). כשתגיעו ליעדכם, פשוט תנתקו את הנגרר ותחזרו לנסיעה חשמלית.
רינספיד מציעה שתי ערכות נגררים, האחת לצרכי הובלת מטען והשנייה לביצועים וטווח נסיעה משופרים. זו האחרונה משפרת את המהירות המרבית מ-95 קמ"ש בלבד ל-145, בדומה לסמארט בנזין רגילה. היא גם מעניקה לכם ראש שקט בכל הנוגע לטווח הנסיעה, זאת בלי הצורך "לסחוב" את מנוע הבנזין איתכם רוב השנה, כאשר כל מה שאתם רוצים זה לחנות בקלילות בעיר.
אגב, הנגרר מוסיף 63 ס"מ לאורכה של הסמארט (מ-270 ל-333 ס"מ), ומותיר אותה עדיין קטנה ממכוניות מיני רגילות. בשלב זה לא ידוע על תוכנית של יצרנית רכב כלשהי לאמץ את הרעיון החדשני (רינספיד לכשעצמה אינה מייצרת כלי רכב).