איקאה בנתניה: צופים 8,500 מבקרים בפתיחה
שנה אחרי השריפה חנות איקאה בנתניה תיפתח מחדש ב-6 במרס. מסעדה חלבית נוספה לבשרית וכן נוספה פינת בית קפה וספרייה עם חומרי קריאה. מתחם הפעילות לילדים גדל ב-25% המחירים? עדיין גבוהים יותר מארה"ב ואירופה
בהשקעה של כ-230 מיליון שקל, תיפתח מחדש חנות איקאה בנתניה, שנה אחרי שנשרפה. "החנות היא פאר היצירה הקמעונאית בישראל", כך תיאר הבוקר (ג') מנכ"ל איקאה ישראל, שלומי גבאי את חנות איקאה המחודשת "זו חנות שונה לגמרי". המחירים ברשת בישראל, שבבעלות מתיו ברונפמן, גבוהים לעומת ארה"ב ואירופה.
- איקאה: הירידה במכירות ב-2011 "לא בגלל קיקה"
- איקאה תקים חנות שלישית בצפון עם שרי אריסון
איקאה: עובדי סניף נתניה שעזבו מוזמנים לחזור
החנות המחודשת, שתתווסף לחנות איקאה בראשל"צ, ממוקמת בכניסה הדרומית לאזור התעשייה פולג (ספיר) ויועסקו בה 400 עובדים, 60% מהם עובדי החנות שנשרפה. "זה בית שנשרף", אמרה ל-ynet רבקה זלצר, אחת העובדות. "כיוון שזה בית, הבאתי גם את שני ילדי לעבוד פה". ביום הפתיחה, 6 במרס, 10:00, צופים כי יגיעו לחנות כ-8,500 מבקרים.
"החנות בנתניה היא הראשונה ברשת העולמית שקיבלה אישור לתכנן ולהקים חנות באופן עצמאי ועשתה זאת במהירות שיא של פחות משנה", אמר גבאי.
צפי: 2.9 מיליון מבקרים בשנה ברשת
שטח החנות: כ-25 אלף מ"ר, יש בה 46 אולמות תצוגה ו-1,200 מקומות חניה. יו"ר איקאה ישראל, רון הדסי אמר: "עם שובה של איקאה ישראל לפעילות סדירה כרשת, אנו צופים סך של כ-2.9 מיליון מבקרים ברשת בשנה", אמר היום רון הדסי במסיבת עיתונאים. "אנו צופים פדיון של כמיליארד שקל עם פתיחת החנות בקריית אתא, ב-2014".
לגבי המחירים אמר: "עם פרסום הקטלוג החדש בספטמבר הקרוב, נוריד מחירים על מגוון מוצרים ונתחייב למחירי הקטלוג למשך שנה".
לכבוד הפתיחה שודרג מערך שירות הלקוחות ב-3 מיליון שקל, והוכנסה מערכת שבזכותה, לפי איקאה, ייענו כ-80% מהשיחות הנכנסות בתוך 30 שניות. אלה שלא יענו תוך זמן זה יוכלו להשאיר את פרטיהם ויחזרו אליהם.
מסעדה חלבית
תמהיל המוצרים בחנות המחודשת לא השתנה הרבה וכך גם מספר הקופות (19), אך פנים החנות אכן השתנה. שטח המסעדה הורחב ב-30%, באמצעות הוספת אגף לקומה השנייה על חשבון התקרה הגבוהה בכניסה לחנות שהונמכה.
אזור ההסעדה נחלק מעתה לשני אזורים: אזור חדש, חלבי עם 100 מקומות ישיבה, שיכלול גם פינת קפה ואזור בשרי שבו 352 מקומות ישיבה. אזור ההסעדה אף מחולק כעת לפי אוכלוסיות: אזור למשפחות, בר לאכילה מהירה, ספות ישיבה עם ספרים וספסלים מרופדים.
ההכנסות ממערך ההסעדה ברשת ירדו ב-2011, בעקבות השריפה ל-25 מיליון שקל וכעת מקווים באיקאה שישוב לעמוד על 34.5 מיליון שקל. מחירי הארוחות לא השתנו: ארוחת בוקר ב-9 שקלים, נקניקיה בלחמניה ופלאפל ב-5 שקלים. בנוסף, חנות המזון השבדית שבחנות, גדלה ב-90%.
גם מתחם הילדים, בקומה השנייה, הורחב ב-25%. למתחם הילדים שתי כניסות והוא כולל משחקייה ("ממלכת ילדים") בשטח של 135 מ"ר שיכולה לארח 24 ילדים, וכן קולנוע, שני חדרי הנקה עם שולחן החתלה, כיור, מי שתייה, חיתולים ומגבונים, משחקים לילדים גדולים ומגזינים לאמהות – אחד ליד המסעדה ואחד בכניסה לחנות.
החנות השלישית של הרשת שצפויה להיפתח בתחילת שנת 2014, תהיה לראשונה כחלק ממתחם מסחרי המשלב קניון. המתחם כולו יעסיק כ-1,000 עובדים, יתפרש על שטח של כ-50,000 מ"ר. היקף ההשקעה מוערך ביותר מ-200 מיליון שקל.