נוסעי הרכבת עוד כועסים: "הזלזול עבר כל גבול"
הנוסעים התעוררו לבוקר ללא שיבושים, אבל הכעס טרם שכך. "הם שמים עליי קצוץ, אם הם ימשיכו כך - מגיע להם לאבד את העבודה שלהם", אמר אחד הנוסעים בבאר שבע. נוסע אחר תהה: "זו רכבת ישראל או רכבת גילה אדרעי?"
אחרי השיבושים הקשים בימים האחרונים, התעוררו היום (ד') אלפי ישראלים בחשש לקראת הנסיעה ברכבת לעבודה. החששות אמנם התבדו והנסיעה הייתה חלקה ברוב המקרים, אבל נראה שהכעס טרם שכך. "אני נגד הפרטה אבל כועס כי העובדים שמים עליי קצוץ", אומר הנוסע רונן מבאר שבע. "אם הם ימשיכו כך מגיע להם לאבד את העבודה ושיביאו במקומם אנשים חדשים. ועד או לא ועד, כל בן אדם אחר שהיה מתנהג ככה בעבודה היה מפוטר וגם להם מגיע".
החייל דניאל, שמשרת בדרום, כבר איבד את הסבלנות כלפי יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, וחבריה. "לי השביתות מפריעות במיוחד כי אני זז צפונה ודרומה די הרבה", הוא אומר. "כשאני רואה איך העובדים מזלזלים בנוסעים בא לי שיפטרו אותם רק כדי שהם יבינו את האחריות שיש להם כלפינו ואת הטעות שלהם. אתה רואה סיכוי שוועד עובדי רכבת באירופה היה עושה אפילו פעם אחת את מה שבישראל עושים לנו כבר שנה? בחיים לא".
הרכבת והשיבושים - תקציר הפרקים הקודמים:
- תעלומת התקלות: רכבת נתקעה בבית יהושע
- שוב שיבושים ברכבות: "נוסע משך בידית החירום"
השר כץ: נמאס לציבור מהכוחנות, הרכבת תנוע
חיים, חייל נוסף, הוסיף: "כשאתה מגיע למצב שבו אתה לא יכול לסמוך על שירות חיוני כל כך כמו הרכבת, אז משהו לא בסדר וצריך, כמו במחשב, לכבות ולהתחיל מחדש". סימונה וייסברג, ששומעת את השיחה, מצטרפת לביקורת: "בושה! אתמול איחרתי כמעט בשעתיים כשעמדתי וקפאתי על הרציף. היום בכוונה יצאתי מהבית יותר משעה לפני הזמן מחשש שזה שוב יקרה. אני כבר בפוסט טראומה מהם". "הזלזול בנוסעים עבר כל גבול, הממשלה צריכה להתערב בכוח ולזרוק את האנשים האלו מהרכבת", אמר נוסע אחר, "זו רכבת ישראל או רכבת גילה אדרעי?".
בתחנה בבאר שבע ישבה לה מרלן זוהר וחיכתה לרכבת שתיקח אותה לקריית גת, שם היא עובדת בבית המשפט כמתורגמנית לשפה הערבית. למודת ניסיון, הקדימה זוהר את בואה לתחנה. אמנם בוועד העובדים ברכבת ישראל מרשים לעצמם לאחר לדיונים, זוהר לא יכולה לחלום על בזבוז זמן שיפוטי. "השופט לא יחכה רק בשבילי", היא מסבירה. "אני משתמשת ברכבת בערך פעמיים בשבוע, אבל כבר יצא לי לאחר לעבודה בגלל הרכבת. אז אני משתדלת להקדים, למקרה שיהיה פנצ'ר. ובדרך כלל יש. אני לא יכולה שלא להגיע לדיון, אי אפשר להתחיל בלי מתורגמנית. אני לא יכולה לומר לשופט 'הרכבת איחרה'. אם יש בעיה, חס וחלילה, עוד יכולים לפטר אותי. השופט לא יחכה רק בשבילי. כל ההשבתות האלה כואבות, זה לא אמור להיות ככה".
מיכאל מבאר שבע עובד כמנהל פרויקטים בתל אביב. לוח הזמנים שלו אמנם גמיש יותר מזה של זוהר, אבל השיבושים ברכבת גרמו לאדרעי להפסיד עוד תומך פוטנציאלי. "בחודשים האחרונים המצב די גרוע עם כל ההשבתות שלהם ועם מפגשי רכבות, שבהם אתה יכול להיתקע חצי שעה באמצע שום מקום", הוא אומר.
"ברכבת מגזימים ושובתים לפי הגחמות שלהם. בערך מיליון איש משתמשים ברכבת, שזה אומר שכמות כזו מושבתת בכל פעם שהם מפסיקים את תנועת הרכבות. בדרך כלל כשיש שביתה אני נוסע באוטובוס, ואז אתה יכול לפספס שלושה אוטובוסים רק כדי להגיע לעבודה באיחור של שעה, שעה וחצי. אני לא יודע מה הפתרון. אני אפילו כבר לא עוקב אחרי כל המלחמות שלהם".
"כל עיכוב וכל השבתה הופך את ההגעה לתל אביב לסיפור", מציין דניאל כהן, שעובד כיועץ לחברה לפיתוח תוכנה בתל אביב. "מתל אביב דרומה כל הזמן יש איחורים. יוצא לי לאחר, ולפעמים אפילו לא להגיע לעבודה בגלל הרכבת. למזלי, אני עובד כעצמאי. אין ספק שהוועד הפריז בכוחניות שלו, אבל צריך גם לשמר את זכויות העובדים. מה שכן, ברור שאין מישהו מלמעלה שמצליח לכוון את הדברים נכון".