הכירו את פורד טורנאו קאסטום, דור מסחריות חדש
פורד תחנוך בעזרת מכונית תצוגה חדשה, את הדור הבא של הטורנאו והטרנזיט המסחריות. האירוע הנבחר - תערוכת ז'נבה הקרובה
פורד תציג בתערוכת ז'נבה את הטורנאו קאסטום (Tourneo Custom), מכונת שמספקת הצצה לדור הבא של משפחת המסחריות האירופית שלה. הטורנאו שתגיע לז'נבה תציע מקום לשמונה נוסעים (כאשר את חלק מהמושבים ניתן לפרק). הדגם הסדרתי יוצע עם עיצוב כמעט זהה, וישווק בשני אורכי-מרכב. פורד לא מספקת נתוני מידות נוספים.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- "מוכנה לסגור חנויות בתמורה לאוטובוס בשבת"
הטורנאו לז'נבה צויד במנוע 2.2 ליטר, טורבו-דיזל, המספק 155 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים ידנית. בנוסף אליו, יוצעו בדגם הסדרתי גם גרסאות 100 ו-125 כ"ס, כאשר לשלושתן הנעה קדמית ואותה תיבת הילוכים. עוד נמסר כי לרכב התצוגה מערכת עצור-סע לחסכון בדלק, ומערכת בלימה אוגרת אנרגיה המשמשת לטעינת המצבר (פעולה החוסכת אף היא בדלק, בין היתר תודות לצמצום הצורך באלטרנטור).
כמו-כן מוצעות בו מערכות בטיחות מתקדמות, הכוללות אזהרה מפני סטייה מנתיב ומערכת המזהה עייפות ומזהירה את הנהג. במסחרית התצוגה מותקנת גם מצלמת נסיעה לאחור, המקרינה את התמונה למראה המרכזית. מערכות אלו צפויות להיות מוצעות בחלק מגרסאות הדגם הסדרתי.
הדגם החדש מזכיר מבחינת עיצוב את הטרנזיט, ופחות את הטורנאו קונקט - ועושה שימוש בשפת העיצוב הנוכחית של פורד. שפה זו, המכונה "עיצוב קינטי", כוללת במכונית התצוגה סבכה קדמית גדולה בצורת מקבילית ויחידות תאורה משולבות בפנסי לד.
בתא הנוסעים ניתן לזהות חלקים משותפים או דומים רבים לדגמי פורד אחרים, כולל ידית בורר הילוכים, גלגל הגה ועיצוב מערכת מולטימדיה המזכירים מאוד את הפוקוס. הדגם הסדרתי, שיהיה כאמור דומה מאוד למסחרית התצוגה, צפוי להגיח לאוויר העולם בתוך פחות משנה ויוצע גם בגרסאות מטען מפוארות פחות.