שתף קטע נבחר

 

הודו: 40 נהרגים מדי יום בחציית פסי רכבת

כל מדינה ובעיות הרכבת שלה. ועדה ממשלתית בהודו מצאה כי 15 אלף בני אדם נהרגים מדי שנה בניסיון לחצות את מסילות הברזל. ומה הקשר לפוליטיקה ולבתי השימוש ברכבות?

"טבח יומיומי שרשויות הרכבת מתעלמות ממנו". כך תיארה ועדה ממשלתית בהודו את מצב תאונות הרכבת במדינה הענקית. הוועדה מצאה כי כ-15 אלף בני אדם נהרגים בהודו מדי שנה כשהם מנסים לחצות את מסילות הברזל.

 

ילד חוצה פסי רכבת בלב שכונה (צילום: AP) (צילום: AP)
ילד חוצה פסי רכבת בלב שכונה(צילום: AP)

 

רכבות - בעולם ואצלנו:

 

מערך מסילות הברזל ההודי הוא הרביעי בגודלו בעולם והוא משתרע לאורך למעלה מ-64 אלף קילומטרים. כ-20 מיליון הודים משתמשים ברכבת מדי יום. חלק מהמסילות עוברות בתוך משכנות עוני צפופות, ומומחים טוענים כי לא ניתן למנוע מתושבים לחצות את פסי הרכבת באזורים מאוכלסים אלה.

 

עלות התיקון - 10 מיליארד דולר

"אף חברה מתורבתת לא יכולה לקבל טבח שכזה על פסי הרכבת", נכתב בדו"ח הוועדה. הנהלת הרכבת לא מוכנה להכיר באלפי ההרוגים כקורבנות של תאונות רכבת. הוועדה הממשלתית שהוקמה לבדיקת בטיחות המערך מצאה שיש צורך בבניית מחלפים וגשרים חדשים, אך ציינה כי הרשויות התעלמו מהמלצות קודמות בנושא.

 

עוד חדשות בעולם: 

תאילנד - יעד מועדף לטרור? "כמו ברווז במטווח" 

מאה אלף הפגינו למען פוטין. "הבטיחו שישלמו"

 

"לא ניתן להתעלם מחוסר הנכונות של הנהלת הרכבת לשאת באחריות לקורבנות, שלא נחשבים להרוגים בתאונות, אף שנהרגו בתאונות שנגרמו על ידי רכבות", נכתב בדו"ח. הוועדה קראה לממשלה להחליף את כל המעברים בגשרים או מחלפים בחמש השנים הבאות. עלות ההחלפה מוערכת בעשרה מיליארד דולרים.

 

ברכבות במומבאי ופרבריה לבדם נהרגים כ-6,000 בני אדם מדי שנה. כאלף נהרגים בשל נפילה מקרונות צפופים עד להתפקע, מהתנגשות בין רכבות או מירידת קרונות מהפסים.

 

נוסעים נאבקים לעבור בין רכבות במומבאי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
נוסעים נאבקים לעבור בין רכבות במומבאי(צילום: AFP)

 

הדו"ח התייחס בחומרה רבה למספר הגבוה של הרוגים במומבאי וקרא להתייחס למצב כמו "הכנות למלחמה". הוועדה הטילה את האשמה למצב העגום על רשויות הרכבת וטענה כי הן לוקות בסטנדרטים ירודים של בטיחות וסובלות מהנהלה כושלת. בראש הוועדה עמד אניל קקודקר, שכיהן עד השנה שעברה כראש המשרד לאנרגיה אטומית של הודו.

 

"להחליף את כל בתי השימוש"

הרכבת בהודו היא גם סוגיה פוליטית. לעתים קרובות נוטים השרים לענייני הרכבת להכניס לשימוש רכבות חדשות כדרך לגייס קולות במחוזות הבחירה שלהם. "פוליטיקאים מחליטים בנושאים כמו הבאת רכבות חדשות או העלאת מחיר הנסיעה", אמר מומחה בתחום לסוכנות הידיעות AP והוסיף כי המחירים לא עודכנו במשך כמעט עשור.

 

הוועדה המליצה להקים כוח משימה ליישום המלצותיה ולגבות דמי בטיחות במחירו של כל כרטיס, שיוקצו לקרן בטיחות מיוחדת.

 

רכבת בהודו. כאלף נהרגים בנפילה מקרונות צפופים (צילום: AP) (צילום: AP)
רכבת בהודו. כאלף נהרגים בנפילה מקרונות צפופים(צילום: AP)
 

הוועדה ציינה ממצא מעניין נוסף. היא גילתה כי השימוש בשירותים ברכבת גורם נזק עצום למסילות

ולתשתיתה באופן כללי. הרכבות מצוידות ברובן באסלות פשוטות שהפסולת פשוט נופלת דרכן לפסים, מצטברת עליהם וגורמת לשחיקה וליצירת גושים.

 

נוסעים רבים מתעלמים מהדרישה להימנע משימוש בשירותים בעת עצירה בתחנות, מנהג שיוצר בעיה הגיינית כמו גם להצטברות פסולת על המסילה בתחנות עמוסות במיוחד. הוועדה ממליצה להחליף את בתי השימוש הנוכחיים בתוך חמש שנים. עלות השיפור מוערכת ב-609 מיליון דולרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכבת במומבאי. הצואה מצטברת על הפסים
צילום: AP
מומלצים