כּח תחתון: תצוגות הלנז'רי בפריז
על הקו הדק בין נשיות סקסית לדגמים המתאימים לנערות מבלי לעורר את זעמן של האימהות, התקיים בפריז סלון הבגד התחתון. מחטב שנלחם בצלוליטיס ובד שמגיב לחום הגוף - הם חלק מהחידושים
עוד עדכונים חמים מפריז:
- אופנתי זה הכי, מון פרר! אופנת רחוב גברים
- קוטור זה כל הסיפור: תצוגות קיץ 2013
- גבירותיי, ההיסטוריה עוזרת. אופנת וינטג'
ילדה אשה
"היות ובדרך כלל, האם היא זו הרוכשת לילדה צעירה את הבגדים, מוצרי הבגד התחתון לגיל זה אמורים לשכנע את האם לרכוש אותם ובעיקר להעניק לה בטחון שלא מדובר בבגדים סקסיים מדי שיהפכו את הילדה ללוליטה" מסבירה סלין ליוויה, מנהלת סלון הלנג'רי הפריזאי.
ואכן, מרבית היצרנים לגיל בעייתי זה, משתדלים לעמוד במשימה ולהציעה בגד תחתון צבעוני ועליז, עם חזיות נוחות מאוד ומינימום ריפוד. למרות זאת - אי אפשר היה להתעלם מהמותג הצרפתי Jours Apres Lunes שזכה לחשיפה גדולה מאוד בסלון. דגמי המותג אומנם בעיצוב ילדותי - אך בצבעים של שחור, לבן וורוד כצבעי הלנז'רי לנשים בוגרות.
שערוריה לא קטנה פרצה באנגליה ובארצות הברית בעקבות צילומי הפרסומת הנועזים של המותג, בו צולמו ילדות בהלבשה תחתונה, באיפור ועיצוב שיער כנשים מבוגרות, בתנוחות לעיתים נועזות מדי. "אני לא מבינה מה הבעיה" אומרת בראיון לאתר פרי מאטץ' הצרפתי מנהלת המותג סופי מורין, "אני מציעה אלטרנטיבה הנמצאת בין בגד תחתון בסיסי מכותנה ובין הלנג'רי הקלאסי לנשים מבוגרות".
ידה על התחתונה
סקס ולנז'רי היו כמובן הנושאים החמים גם בדיון על בגד תחתון לנשים מבוגרות. על פי סקר בנושא שערכו מארגני הסלון בצרפת, מסתבר שרק 42 אחוז מהנשים רוכשות את הבגד התחתון כדי להיראות סקסיות ומפתות, ואילו רבות מהן, 43 אחוזים, רוכשות את הבגדים התחתונים על פי קריטריונים של נוחות. לעומת זאת, 88 אחוז מהגברים שהשתתפו בסקר, חושבים (באופן לא מפתיע) שבגד תחתון נשי אמור בראש ובראשונה להיות סקסי ומפתה.
נתונים אילו תאמו את המגמות האחרונות באופנת הבגד התחתון, כפי שנראו בסלון. ההנחה ש "תפקיד הבגד התחתון הוא להבליט את היופי הנשי אך גם לשמור על מסתורין סביבו", כהגדרת מנהלת הסלון היה הפעם נכון מתמיד.
המגמה האחרונה היא לחשוף פחות את הגוף ויותר לפנק וליצור מסתורין סביבו. הדגמים שהוצגו, בעיקר בתצוגה המרכזית, היו בסגנון מאופק ודיסקרטי מתמיד וללא "הבלינג בלינג" הנועז שראינו בשנים האחרונות. מגמה נוספת שבלטה בסלון הייתה ה"פטיש שיק" - דגמים עשירים באלמנטים דקורטיביים עדינים עם עדיפות ברורה לכל מה שקשור בנוחות.
גבוה, מעל הצלוליט
כך, בגזרת התחתונים, תחתוני הבוקסר המשוחררות חגגו אצל רבים מהמעצבים חלקם עשויים מדנטל עדין ושקוף. דגמי תחתונים עם מותן גבוהה תפסו גם הם מקום מכובד בסלון, בהתאמה למתרחש באופנה הכללית ובחזרתם של מכנסיים בגזרה גבוהה.
מבחינת החומרים בעונת החורף הבא, נראה פחות דנטלים ויותר כותנה ובדים רכים ועדינים בעיקר בבגדים המיועדים לשעות המנוחה בבית. השימוש בטכניקות חדשניות כמו תחתונים וחזיה ללא תפרים, תורמים גם הם לנוחיות הדגמים.
מבחינת הצבעים השחור הוא עדיין צבע שולט משום שהוא נחשב לסקסי וכמובן נמכר היטב אך יצרנים רבים הציגו דגמים צבעוניים, בעיקר בהשפעת צבעי המים ככחול, ירוק לגווניו, טורקיז אך גם סגול ואדום. ההדפסים המעטים היו ברובם של עלים ופרחים.
טובה וחטובה
תחום הלנג'רי הקוסמטי, לו שייכים המחטבים למיניהם, תופס היום מקום מכובד במלתחה הנשית. הדגמים החדשים שהוצגו בסלון, עוטפים ומחטבים את את הגוף או חלקים ממנו, אך לא חונקים או מגבילים את תנועותיו. בזכות טכנולוגיות חדשות בתחום האריגה והתפירה, המחטבים נתפרים מבדים דקיקים וגמישים המעניקים תחושה של עור שני ללובשת אותם.
לתחום זה שייכים גם דגמים התפורים מאריגים היפר טכנולוגיים, המכילים מולקולות פעילות מיקרוסקופיות המשתחררות על גוף הלובשת אותם, כמו חומרים מלחחים או חומרים האמורים להלחם בצלוליט כפי שנראה אצל יצרנית הבגד התחתון הצרפתית WACOAL המתמחה בין היתר, בדגמים מחטבים ובלנז'רי לנשים במידות גדולות.
- כל הצילומים: יפה עירון קוץ