שתף קטע נבחר

"יונדאי בשלה למכוניות יוקרתיות יותר"

כך אומר דן אורנשטיין, סגן נשיא יבואנית המותג הקוריאני, באירוע להשקת משפחתית גדולה חדשה - ה-i40 - שתחליף את הסונטה הכושלת. על שוק הרכב הישראלי: "מאמין שנצליח לשמור על המקום הראשון"

"אם היינו יודעים לפני ארבע שנים שנעמוד במקום שבו אנחנו נמצאים היום, היינו מאוד מרוצים". כך אומר היום (ג') דן אורנשטיין, סגן נשיא יבואנית יונדאי, בהתייחסו לצמיחת המותג, והפיכתו לנמכר בישראל בשנה שעברה. אלא שעודף ביקוש לדגמי היצרנית בשווקים הגדולים בעולם, ובעיקר ארה"ב ואירופה, גורם למחסור בישראל, שמתבטא בזמני המתנה ארוכים לכמה דגמים. כיצד ישפיע המצב על היבואנית, והאם תצליח לשמור על מעמדה בראש טבלת המסירות?

 

 

 

לדברי אורנשטיין, בעיית הביקוש של יונדאי אכן מונעת מהיבואנית מלקבל כמויות מספקות של דגמים מצליחים, כמו i35 ו-ix35. אלא שלמרות זאת התחזית שלו ל-2012 אופטימית. "אני לא יודע בוודאות מה יקרה", הוא מסביר, "אבל אני מאמין שנצליח לשמור על המקום הראשון". יש לציין כי את החודש הראשון של השנה סיימה היבואנית במקום השלישי, אחרי קיה, חברת הבת של יונדאי, ופורד.

 

חיזוק להיצע הדגמים של היבואנית מגיע בימים אלה, בדמות המשפחתית הגדולה של יונדאי - ה-i40. מחיריה, בין 161 ל-200 אלף שקל, מציבים אותה מול רבות-מכר מבוססות, כמו מאזדה 6, סקודה סופרב ופורד מונדיאו. ניסיונותיה הקודמים של היבואנית בקטגוריית המשפחתיות הגדולות היו כושלים: קודמתה של ה-i40, הסונטה, לא הותירה רושם על הלקוח הישראלי, ולא איימה על מעמדן של מובילות הקטגוריה.

 

 

אורנשטיין מודה שהסונטה סבלה מכמה בעיות משמעותיות, שמנעו ממנה מלהצליח בשוק המקומי - כמו למשל תמחור בעייתי, ותדמית שלא הייתה חזקה מספיק כדי לאתגר את רבות המכר בקטגוריה. אלא שלהערכתו, המצב כעת שונה. "אף פעם לא ממש ניסינו להצליח בקטגוריה הזו", הוא מסביר. "עכשיו שמנו לעצמנו מטרה להצליח, וזה מה שנעשה".

 

לדבריו, הצלחתה המסחרית של יונדאי בישראל חיזקה משמעותית את תדמית המותג בעיני הלקוחות, ולכך תהיה תרומה להצלחת ה-i40. "המותג נמצא היום במקום אחר לגמרי (לעומת הסונטה, ש.ה)", אומר אורנשטיין. "למעשה, המותג אפילו בשל לשיווק של מכוניות יוקרתיות יותר. הבעיה היחידה שלנו תהיה אספקה".

 

 

ה-i40 תוצע בשתי גרסאות מרכב - סדאן וסטיישן - ושתי רמות גימור, "Premium" ו-"Elite". אורנשטיין מעריך כי הביקוש לגרסאות סטיישן בקטגוריה יהיה גדול מבעבר, והיבואנית נערכת בהתאם. לדבריו, "הנתח היחסי של הסטיישן יגדל. אנחנו מעריכים שזה מה שהצרכנים יידרשו. היחס ב-i40 יהיה כ-65% לסדאן, ו-35% לסטיישן". ה-i40 תשווק בישראל עם מנוע 2.0 ליטר עם 178 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי i40: שתי רמות גימור, שני מרכבים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים