אין רכבות מי-ם לבית שמש בגלל סלע שהידרדר
הרכבות יתחילו ויסיימו את נסיעתן בבית שמש ומשם יופעלו אוטובוסים לירושלים. הרכבת בונה קו חדש ומהיר לירושלים שיושלם בעוד חמש שנים
רכבת ישראל הפסיקה את פעילות הרכבות בקו ירושלים-בית שמש בגלל סלע ענק שהידרדר למסילה. הרכבות יתחילו ויסיימו את נסיעתן בבית שמש ומשם תפעיל הרכבת אוטובוסים לירושלים. לעת עתה לא ברור מתי תחודש הנסיעה בקו.
קו הרכבת בין תל-אביב לירושלים הוא מהעמוסים פחות, בעיקר בשל אורך הנסיעה שאינו אטרקטיבי כלל ביחס לחלופות. רכבת ישראל מקימה קו רכבת מהיר בין ירושלים לתל-אביב. הפרויקט כולל הנחת מסילה כפולה, בניית גשרים ומנהרות והקמת תחנת האומה בירושלים. הרכבות בקו זה, שיופעל מ-2017, יופעלו באמצעות מערכת חשמל. משך זמן הנסיעה הצפוי הוא כ-30 דקות לכל כיוון.
עד 2017, ימשיכו הנוסעים לחפש אפשרויות אחרות להגיע לירושלים. גם במקומות אחרים בארץ סבלו נוסעי הרכבת בשבועות האחרונים משיבושים קשים, בעיקר בגלל סכסוך העבודה בין ועד עובדי הרכבת לבין ההנהלה סביב העברת תחזוקת הקרונות החדשים לידי חברת "בומברדייה" הקנדית.
מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר, אמר בהתייחסו לסכסוך העבודה כי אם לא יחול שינוי בתרבות הארגונית בחברה - יצטרכו לסגור אותה ולפתוח מחדש. "אני מקווה שבמהלך השנתיים הקרובות נצליח לשנות זאת. אם לא נצליח בכך לא יהיה מנוס מלסגור לכמה חודשים את הרכבת, לעשות רה-ארגון ולפתוח אותה מחדש", אמר צפריר ב"שבתרבות" בבאר שבע.