בגלל האפילפסיה: בן 10 נשאר בבית כל יום שישי
א' מראש העין מוגדר נכה 100%. משרד החינוך מממן סייעת צמודה ל-24 שעות שבועיות, שמספיקות בקושי לחמישה ימי לימודים. "המדינה משפילה והופכת אותו לילד סוג ב'", טוען אביו
שבוע לימודים מקוצר וכפוי - בגלל אפילפסיה. זה למעלה משנה שא', בן 10 מראש העין, אינו מגיע בימי שישי לבית הספר. משרד החינוך הקצה לו סייעת צמודה לחמישה ימים בלבד, והחליט, הלכה למעשה, שהילד הסובל מאפילפסיה קשה ייאלץ לוותר על יום לימודים אחד בשבוע.
עוד בערוץ החדשות:
הוריו חסרי האונים ניסו להילחם באטימות הבירוקרטית, אך מאבקם לא הניב פרי - ובכל יום שישי, בזמן שחבריו לומדים בכיתה, א' נשאר בבית עם הוריו ומנסה להשלים את החומר בעצמו. "אני רוצה ללכת לבית הספר ולהיות כמו כולם", אמר בעצב, "אבל אני חייב להישאר בבית כי אין מי שישמור עליי".
א', הלומד במסגרת חינוך רגילה, חולה מאז שהיה תינוק. בשנה האחרונה, החריפה המחלה מאוד, הוא מוגדר כנכה 100% ונזקק לליווי אישי צמוד בכל שעות היממה.
למרבה האבסורד, על פי תקנות משרד החינוך, זכאי א' לסייעת צמודה במשך 24 שעות שבועיות בלבד, המספיקות בקושי לחמישה ימי לימוד. הוריו פנו לאבי קמינסקי, מנהל אגף החינוך בעיריית ראש העין, שניסה לסייע בהגדלת מכסת השעות, אך גם הוא נתקל בהתנגדות של משרד החינוך.
"בגלל המחלה, יכול א' בכל דקה לאבד איזון ולהגיע למצב של עילפון וחוסר הכרה, ולכן אסור לעזוב אותו לרגע, אפילו לא בשירותים", סיפר אביו. "הוא ילד מבריק ומאז שחלה אנו מנסים לתת לו תחושה שהוא יכול לעשות הכול ואין דבר העומד בפני הרצון. יש לנו גם סייעת מדהימה שעוזרת לו לכתוב ולקרוא ולהגיע להישגים יפים בלימודים, אבל זה לא
ייתכן שהוא לומד רק חמישה ימים בשבוע, זה מתסכל שדווקא המדינה משפילה והופכת אותו לילד סוג ב' ששונה מחבריו".
מעיריית ראש העין נמסר כי "העירייה פעלה מול משרד החינוך, האחראי לנושא קבלת תוספת שעות עבור התלמיד, ולצערנו הדבר לא הסתייע עד כה".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מבדיקת הנושא עולה כי הוועדה שדנה בעניינו של התלמיד קבעה לו זכאות מקסימלית למימון סייעת של 24 שעות שבועיות, בהתאם לחוק. בעקבות הודעת ההורים על החמרת מצבו פנתה המפקחת לאלתר לוועדת סייעות רפואיות לצורך הקצאת סיוע נוסף בהקדם".